Počet záznamů: 1  

Recyklovatelný materiál v prostorové tvorbě na 1. stupni základní školy, aneb, "Inspirujeme se umělci"

  1. P-DP 16309
    Šnajdrová, Naděžda, 1976-
    Recyklovatelný materiál v prostorové tvorbě na 1. stupni základní školy, aneb, "Inspirujeme se umělci" [rukopis] / Naděžda Šnajdrová. -- 2010. -- 93 l. : il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Ivonne Chládková. -- Abstrakt: Diplomová práce se v teoretické části zabývá Rámcově vzdělávacím programem a Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, jeho stručnou charakteristikou a vysvětluje pojmy Klíčové kompetence a Průřezová témata. Vzhledem k zaměření práce na předmět Výtvarná výchova se podrobněji zabývá Environmentální výchovou, Osobnostní a sociální výchovou a Oblastí Umění a kultura ve výtvarné výchově. Detailně se věnuje možným mezipředmětovým vztahům, motivaci, tvořivosti, bezpečnosti a hodnocením při hodinách výtvarné výchovy, popisuje možné typy a struktury vyučovacích hodin. Dále se teoretická část zabývá celosvětovou problematikou odpadu, recyklací a druhy třídění odpadů a představuje recyklovatelný materiál jako surovinu ve výtvarném umění. Cílem praktické části je formou metodických listů dát návod na tvořivou pedagogickou práci s ekologickým zaměřením. Inspirací díly vybraných sochařů, autorů objektů z odpadového materiálu motivuje žáky k vlastní tvořivé činnosti. Praktická část je doplněna fotografiemi finálních výtvarných prací.. -- Abstrakt: The Diploma thesis focuses, in its theoretical section, on the Framework Educational Programme and the Framework Educational Programme for Basic Education, and their basic characteristics. It also explains terms such as Key Competencies and Cross-Curricular Subjects. With regards to the issue of the thesis, aiming at the subject of Fine Arts, it deals with Environmental Education, Personal and Social Education, and Arts and Culture within the field of Fine Arts. In detail, it analyses the questions of interrelations between subjects, motivation, creativity, safety and evaluation in Fine Arts lessons, and describes particular types and structures of classes. The thesis also deals with the worldwide issue of waste handling, recycling and types of waste sorting, and also presents recyclable materials as elements used in fine arts. The aim of the practical section is to provide a guideline to a creative pedagogical work with the focus on environmental aspects, using the codes of practice. Inspired by works of selected sculptors and artists who use waste materials, it motivates pupils in their own creative activities. The practical section includes photographs of final art works.
    Chládková, Yvonne, 1941-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    recyklace odpadu. druhotné suroviny. environmentální výchova a vzdělávání. výtvarná výchova. výtvarná výchova. environmentální výchova. recyklace. třídění odpadů. ekologie. Rámcově vzdělávací program a Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. klíčové kompetence. průřezová témata. Umění a kultura ve výtvarné výchově. mezipředmětové vztahy. motivace. vnitřní motivace. vnější motivace. tvořivost. hodnocení. bezpečnost práce. typy vyučovacích hodin. základní škola. žák. první stupeň. Fine Arts. Environmental Education. recycling. waste sorting. ecology. Framework Educational Programme. Framework Educational Programme for Basic Education. Key Competencies. Cross-Curricular Subjects. Arts and Culture within the field of Fine Art. interrelations between subjects. motivation. intrinsic motivation. extrinsic motivation. creativity. evaluation. safety. types of classes. primary school. pupil. diplomové práce
    620.21:628.477. 72/76:37.016. 502:37.03. 628.477.6. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.