Počet záznamů: 1
Školní hodnocení jako jeden z faktorů ovlivňující interakci učitele a žáka ve výuce
- P-DP 15334
Říhová, Lucie, 1985-
Školní hodnocení jako jeden z faktorů ovlivňující interakci učitele a žáka ve výuce [rukopis] / Lucie Říhová. -- 2009. -- 84 l., [5] l. příl. : il. -- Ved. práce Renata Šikulová. -- Abstrakt: V diplomové práci se zabývám interakci a hodnocením ve vyučování. Zejména se zaměřuji na rozvoj podporujícího interakčního vztahu ve výuce, který je navozen právě zapojením žáků hodnotících aktivit ve výuce. Tento podporující vztah je možné navodit dalšími činnostmi, které se netýkají jen hodnocení. V teoretické části uvádím názory některý autorů zabývajících s tímto tématem. Popisuji různé interakční typy a styly učitele ve výuce a poté přechází k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučování. V empirické části popisuji postup, jak byl výzkum realizován. K výzkumu bylo vybráno 97 žáků ZŠ, a byla použita metoda dotazníku. Na základě vyplněných dotazníků jsem chtěla zjistit, jaký interakční vztah žáci percipují, na základě zmíněných činnostech, ve vyučování, a jak percipují své zapojení do hodnotících činností ve vyučování.. -- Abstrakt: This diploma thesis deals with the interaction and evaluation in the education. Involvement of activities evaluating pupils in the classes induces the conducive interactive relation and the thesis is focusing principally on progress in conducive interactive relation in the education. This conducive relation can be induced also by another activities, that are not related only to the evaluation. The theoretical part of the thesis contains the opinions of the authors, which are engaged in this theme. Then the description of various interactive types and teacher´s styles in the education follows and after that the thesis proceeds further with communication, evaluation and self-evaluation of pupils in the classes. The empirical part of the thesis describes the process of researching. There were 97 primary school pupils chosen and a methode of questionnaire used for the research. This research based on completed questionnairies should find out, how pupils accept interactive relation and theirs own participation on evaluative activities during the classes.
Šikulová, Renata, 1963-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
pedagogická evaluace. učitel a žák. sociální interakce. pedagogická interakce. kompetitivní pojetí interakce. podporující interakční vztah. percepce. pedagogická komunikace. hodnocení. sebepojetí. sebehodnocení. social interaction. pedagogic interaction. competitive conceptkon interaction. fuelling interactive relation. percepce. pedagogic communication. evaluation. themselves-cenception. themselves-evaluation. diplomové práce
37.011/.012. 37.064.2. (043)378.2
Počet záznamů: 1