Počet záznamů: 1  

Komparace environmentální gramotnosti žáků 5. ročníků venkovských a městských ZŠ

  1. P-DP 15001
    Králová, Barbora, 1983-
    Komparace environmentální gramotnosti žáků 5. ročníků venkovských a městských ZŠ [rukopis] / Barbora Králová. -- 2008. -- 79 l., [4] l. příl. : il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Roman Kroufek. -- Abstrakt: Teoretická část diplomové práce je věnována tématům zaměřených na oblast environmentálního a ekologického vzdělávání a výchovu v resortu školství České republiky. Jsou zde uváděny a vysvětlovány pojmy související s touto problematikou v širším a užším slova smyslu. Metodologická část diplomové práce se zabývá porovnáním environmentální gramotnosti žáků pátých ročníků venkovských a městských základních škol v okrese Chomutov. Toto srovnání bylo provedeno formou kvantitativně orientovaného výzkumu pomocí výzkumné metody škálování, která byla zaměřena na zjišťování proenvironmentálních postojů a jednání žáků pátých ročníků městských a venkovských základních škol. Byla zkoumána jedna hlavní hypotéza, jež byla rozdělena na dvě subhypotézy, které testovaly více okolností hlavní hypotézy. Ověření těchto hypotéz dokázalo, že vyšší environmentální gramotnost je u žáků venkovských škol, avšak rozdíly jsou minimální.. -- Abstrakt: Theoretical part of diploma work is dedicated to themes intended on sphere of environmental and ecological education and upbringing in department of educational system of the Czech Republic. There are mentioned and explained ideas connected with the problems in wider and short word interpretation. The article contains comparison of environmental literacy of 5th grade pupils from provincial and urban elementary schools in the region of Chomutov. This comparison was done by the form of quantity - oriented research with the help of a research method called - škálování. Four hypotheses were made, and results proved, that higher environmental literacy have pupils from provincial elementary schools. One main hypothesis was explored which was divided info two sub-hypotheses which were used for testing more circumstances of the main hypothesis. But the results also showed, that differences between pupils from provincial and urban elementary schools are very low.
    Kroufek, Roman, 1979-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    environmentální výchova a vzdělávání. venkov. města. pedagogický výzkum. environmentální gramotnost. environmentální vzdělávání a výchova. ekologická výchova. Vzdělávací program Základní škola. Rámcově vzdělávací program základního vzdělávání. Ekoškola. metoda škálování. environmental literacy. environmental education and upbringing. ecological upbringing. Educational programme - elementary school. Framework educational programme for elementary educatio. Eco-school. the method of "škálování. diplomové práce
    37.012. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.