Počet záznamů: 1  

Performativní pedagogika

  1. KB 43900
    Valenta, Josef, 1954-
    Performativní pedagogika : třída je scéna, vyučování je spektákl, učitel je performer / Josef Valenta. -- V Praze : NAMU, 2023. -- 175 stran ; 21 cm. -- Vydala Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU. -- Anotace: Kniha představuje v Česku málo známý obor performativní pedagogiky a přibližuje problematiku využití prizmatu divadla a performance ve výuce. Performativní pedagogika je směr uvažování, metodologie zkoumání a soubor podnětů pro edukační praxi. To vše je ukotveno především v prostoru průniků pedagogiky a tzv. performančních sociálních studií a okořeněno vlivnou dimenzí kritických sociálních teorií. Mezi její principy patří akcent na úlohu těla při učení; role emocí v učení; situované a kontextové učení; humor; samostatné dobírání se vědění při vyučování; kreativita; spolupráce a participace žáků na pojetí vyučování; „zživotnění“ vzdělávání; prolamování klišé, risk, napětí, improvizace a nutnost rozhodování při učení; hluboké osobní zaujetí a pravdivost učitele. Kritický rozměr pak spočívá ve snaze žáky aktivizovat a nasměrovat k proměně společnosti. Nakladatelská anotace. Kráceno. -- ISBN : 978-80-7331-660-0 (brožováno).
    Akademie múzických umění v Praze
    performativní pedagogika. výchova a vzdělávání. aktivizační metody ve výuce. performative pedagogy. education. activisation methods in education. monografie. monographs
    37.01:7.038.531. 37.01. 37.091.313. (048.8)

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.