Počet záznamů: 1  

Sociální opora u žáků z odlišného sociokulturního prostředí

  1. DA 13083
    Sýkorová Korandová, Kateřina, 1978-
    Sociální opora u žáků z odlišného sociokulturního prostředí / Kateřina Sýkorová Korandová. -- 2021. -- 78 listů : grafy, schémata. -- Oponent Helena Vomáčková. -- Vedoucí práce Jan Tirpák. -- Abstrakt: Bakalářská práce je tematicky zaměřena na problematiku sociální opory. Cílem práce je komparace vnímané sociální opory u žáků ohrožených sociálním vyloučením a u žáků reprezentujících majoritu. Teoretická část práce se zabývá konstruktem sociální opory, funkcemi a mechanismy sociální opory a problematikou sociální exkluze. Praktickou část tvoří výsledky dotazníkového šetření pomocí standardizovaného dotazníku Child and Adolescent Social Support Scale CASSS-CZ (Malecki, Demaray, 2005). Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat jakou subjektivní důležitost přikládají žáci druhého stupně základní školy k jednotlivým zdrojům sociální opory a jak často se jim této opory dostává. Výzkumného šetření empirické části bakalářské práce se zúčastnilo 61 žáků druhého stupně základní školy žijících v podmínkách sociálně vyloučené lokality a 90 žáků zastupujících majoritní část populace dospívajících žáků. Na základě výsledků výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení, které mohou být využitelné v praxi sociální pedagogiky a dalších tzv. pomáhajících profesích. Pro statistické vyhodnocení dat získaných standardizovaným šetřením bylo využito analýzy rozptylu ANOVA (analysis of variance).. -- Abstrakt: The bachelor thesis is thematically focused on the issue of social support. The aim of the work is to compare the perceived social support of pupils at risk of social exclusion and of pupils representing the majority. The theoretical part deals with the construct of social support, functions and mechanisms of social support and the issue of social exclusion. The practical part consists of the results of the questionnaire survey using the standardized questionnaire Child and Adolescent Social Support Scale CASSS-CZ (Malecki, Demaray, 2005). The aim of the research is to find out and compare the subjective importance of secondary school pupils to individual sources of social support and how often they receive this support. The research survey of the empirical part of the bachelor's thesis was attended by 61 pupils of the second stage of primary school living in the conditions of a socially excluded locality and 90 pupils representing the majority of the population of adolescent pupils. Based on the research results, conclusions and recommendations are formulated that can be used in the practice of social pedagogy and other so-called helping professions. ANOVA (analysis of variance) analysis was used for statistical evaluation of the data obtained by the standardized survey.
    Vomáčková, Helena, 1958-. Tirpák, Jan, 1983-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    sociální opora. interpersonální vztahy. adolescence. sociální exkluze. social support. social exclusion. early adolescent. bakalářské práce
    316.472.45. 316.472.4. 612.661. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.