Počet záznamů: 1
Analýza copingových strategií u dětí z dětských domovů se školou
Údaje o názvu Analýza copingových strategií u dětí z dětských domovů se školou / Michaela Vávrová Osobní jméno Vávrová, Michaela, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 86 listů : grafy Poznámky Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. Oponent Pavel Mühlpachr Abstrakt Diplomová práce je tematicky orientována na problematiku analýzy copingových strategií využívaných dětmi z dětských domovů se školou pro zvládání zátěžových situací. Teoretická východiska čerpají z aktuálních poznatků v oblasti náročných životních situací, jejich příčin, mechanismů řešení a problematiky zátěžových situací charakteristických pro starší školní věk. Pozornost je věnována také ústavní a ochranné výchově, školským zařízením pro jejich výkon. Dále též problematice výskytu a zvládání náročných a zátěžových situací v tomto specifickém prostředí. Empirická část prezentuje výsledky kvantitativního výzkumného šetření zaměřeného na analýzu copingových strategií dětí z dětských domovů se školou. Výzkumným nástrojem je standardizovaný dotazník CCSCR1 (Children's Coping Strategies Checklist Revision1). Respondenty jsou děti pobývající v zařízeních minimálně jeden rok a děti z běžných základních škol. Výstupem práce jsou doporučení využitelná v činnosti zařízení náhradní výchovné péče. The diploma thesis is thematically oriented to the problems of analysis of the coping strategies used by children from institutional care for coping with stressful situations. The theoretical part consists current knowledge in the field of difficult life situations, their causes, mechanisms of solution and the issue of stressful situations characteristic of older school age. Attention is also paid to institutional and protective education. Also how to manage stressful situations in this specific conditions. The empirical part is devoted to the presentation of the results of a quantitative research survey focused on the analysis of coping strategies of children from instituttional care. The research tool is the standardized questionnaire CCSCR1 (Children's Coping Strategies Checklist Revision1). The respondents are children staying in facilities for at least one year and children from regular primary schools. The outcome of the diploma thesis are structured recommendations usable in the activities of insitutional educational care facilities. Dal.odpovědnost Svoboda, Zdeněk, 1976- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
Mühlpachr, Pavel, 1962- (oponent)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla ústavní výchova * dětské domovy * stres (psychologie) * zvládání stresu Předmět.hesla starší školní věk * copingové strategie * zátěžové situace * výchovná zařízení * ústavní péče * older school age * coping strategies * stress * stress management * stressful situations * educational facilities * institutional care Forma, žánr diplomové práce Konspekt 364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb MDT 364-783.2-053.2 * 364-54-053.2 * 159.913 * 613.86 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184148 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 12981 3300712981 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1