Počet záznamů: 1  

Developing learners' vocabulary on the basis of their MI profile

  1. DA 12942
    Vlčková, Markéta, 1996-
    Developing learners' vocabulary on the basis of their MI profile / Markéta Vlčková. -- 2021. -- 123 listů : ilustrace, grafy. -- Oponent Zuzana Procházková. -- Vedoucí práce Natalia Orlová. -- Název a text práce v anglickém jazyce. -- Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tématem rozvoje slovní zásoby žáků na základě jejich profilu mnohočetných inteligencí. V teoretické části definuje slovní zásobu, její důležitost a postavení v učení cizích jazyků. Další kapitoly obsahují detailnější informace o teorii mnohočetných inteligencí Howarda Gardnera a popisují její praktické využití v učení cizího jazyka. V praktické části jsou formou dotazníku zjišťovány profily žáků a jejich celkový postoj k učení anglických slovíček. Především jsou vytvořeny aktivity na rozvoj slovní zásoby v souladu s teorií mnohočetných inteligencí. Tyto aktivity jsou následně použity v hodinách anglického jazyka a je zkoumán jejich vliv na žáky druhého stupně. Cílem práce je zjistit, zda dané aktivity ovlivnily přístup žáků k učení se slovní zásoby. Z dotazníků je patrné, že žáci mají celkově lepší přístup ke slovní zásobě poté, co byly všechny inteligence zapojeny. Z odpovědí vyplývá, že slovní zásoba je v hodinách procvičena dostatečně a žáci si lépe pamatují nová anglická slovíčka.. -- Abstrakt: This diploma thesis deals with the topic of vocabulary development of young learners on the basis of their MI profile. The theoretical part focuses on the term vocabulary, it defines its place and importance in foreign language learning. The following chapters expand on the theory of multiple intelligences proposed by Howard Gardner and describe its practical use in vocabulary learning. In the practical part MI profiles of learners and their attitudes towards vocabulary learning are determined based on the results from questionnaires. The theory is employed in newly designed vocabulary activities which cater for all intelligences. These activities are further used in English lessons with lower-secondary pupils. The aim of the thesis is to ascertain whether learners' attitudes towards vocabulary learning change after the application of multiple intelligence theory. Data from questionnaires show that pupils' overall attitude towards vocabulary learning improved after all intelligences were engaged. In particular, pupils felt that vocabulary is practised sufficiently during lessons and their retention of new words is better.
    Procházková, Zuzana. Orlová, Natalia. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky
    angličtina. slovní zásoba. učivo základních škol. teorie mnohočetných inteligencí. aktivity pro rozvoj slovní zásoby. vocabulary. multiple intelligences. vocabulary activities. diplomové práce
    811.111. 81'373. 373.3.016. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.