Počet záznamů: 1  

Didaktický přístup pedagoga k dítěti s pervazivní vývojovou poruchou na 1. stupni

  1. DA 9470
    Langová, Martina, 1973-
    Didaktický přístup pedagoga k dítěti s pervazivní vývojovou poruchou na 1. stupni / Martina Langová. -- 2018. -- 70 listů : ilustrace, grafy, schémata. -- Vedoucí práce Ladislav Zilcher. -- Oponent Václava Tomická. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá didaktickým přístupem pedagogů základních škol, kteří mají ve třídě integrované žáky s pervazivní vývojovou poruchou. V praktické části budeme analyzovat data získaná formou kvalitativního výzkumného šetření. Sběr dat bude probíhat prostřednictvím rozhovorů s pedagogy na základních školách. Cílem práce bude zkoumání, jaké metody, pomůcky a podpůrná opatření pedagog využívá v práci s tímto žákem a jaký vliv má z pohledu pedagoga tato podpora na všestranný rozvoj žáka s handicapem. Teoretická část popisuje základní charakteristiky poruch autistického spektra, klasifikaci jednotlivých druhů poruch a jejich etiologii, vymezuje základní pojmy, podpůrná opatření a vzdělávání dětí s pervazivní vývojovou poruchou. Definuje rovněž přístup pedagogů, speciálních pedagogů a asistentů pedagoga. Výstupem práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi, které by mohly sloužit jako metodika pro začínající pedagogy při práci s autistickými dětmi.. -- Abstrakt: The Bachelor's thesis inquires into the pedagogical approach of elementary school teachers, who have integrated pupils with Pervasive Developmental Disorder into their classrooms. Data aquired through qualitative research will be analyzed in the practice section. Data have been collected by revewing educators at the elementary schools. The goal of this work is to find what methods, aids and supportive measures are used by educators to work with such pupils and what influence this support has on the development of handicapped pupils from the point of view of educators. The theory section describes basic characteristics of Autism Spectrum Disorder, clasification and etiology of various degrees of this disorder, introduces basic concepts, supporting measures and education of children with Pervasive Developmental Disroder. It also defines pedagogical approaches of teachers, special needs educators and teaching assistants. The conclusion of this work brings concrete and practical recommendations for educators beginning to work with autistic children.
    Zilcher, Ladislav. Tomická, Václava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    speciální pedagogika. děti s autismem. autismus. pervazivní vývojová porucha. edukace. problémové chování. asistent pedagoga. autism. pervasive developmental disorder. autism spectrum disorder individual. education. problematic behavior. teaching assistant. bakalářské práce
    376. 316.344.6-056.36-053.2. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.