Počet záznamů: 1  

Nekázeň žáků ve školním prostředí z pohledu učitelů základní školy

  1. Údaje o názvuNekázeň žáků ve školním prostředí z pohledu učitelů základní školy / Marta Hofmannová
    Osobní jméno Hofmannová, Marta, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis65 listů, 5 nečíslovaných listů příloh : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Renata Šikulová
    AbstraktDiplomová práce je zaměřena na problematiku nekázně žáků na základních školách. Snahou práce je zpracování kontextu dané problematiky z hlediska historického, vytyčení základních pojmů problematiky a hledání možných příčiny a řešení projevů nekázně v současné školní praxi. Práce nastiňuje kroky vedoucí k eliminaci kázeňských prohřešků, zabývá se kázeňskými prostředky a hledá rovnováhu mezi odměnou a trestem. Vyzdvihuje nutnost prevence v dané problematice. Výzkumná část této diplomové práce se zabývá vlastním šetřením o stavu současné základní školy z hlediska kázně a nekázně. S pedagogy oslovenými pomocí dotazníku hledá možné příčiny a možnosti řešení nekázně žáků, zkoumá rozdíl v pohledu na problematiku mezi učiteli 1. a 2. stupně ZŠ. Předpokladem totiž je, že se učitelé prvního stupně setkávají se závažnějšími prohřešky nekázně méně často než učitelé stupně druhého. V práci je použito také porovnání mezi pedagogy a jejich pohledem na nekázeň z hlediska délky praxe. Zkoumá rozdíly ve zkušenostech mezi pedagogy začínajícími a pedagogy s dlouholetou praxí. Pomocí grafů zpřehledňuje odpovědi na jednotlivé otázky a vyhodnocuje je. Poslední část výzkumné části práce vyslovuje doporučení pro praxi, která plynou z výsledků dotazníkového šetření.
    This thesis deals with the lack of discipline of pupils in primary schools, it attempts the historical context, it outlines the basic terms of the problem and it is looking for possible causes and solutions of indiscipline manifestations in the current school practice. The work outlines the steps leading to the elimination of disciplinary violations, it is dealing with disciplinary resources and it seeks a balance between reward and punishment. It highlights the need for prevention in that field. The research part of this thesis concerns a proper analysis of the current state of basic school discipline and indiscipline. With teachers addressed by questionnaire, it seeks possible causes and solutions of students' indiscipline, it examines the difference in view of the problems among teachers from 1st and 2nd grade of basic school. Presumption is that teachers of the first grade deal with more serious offenses less frequently than teachers of the second grade. In this work there is also included comparison of view to the lack of discipline among teachers with different length of practice- it examines the differences among young teachers and teachers with years of experience. Answers to individual questions and theirs evaluation is visualized using graphs. Last section of the research part includes recommendations for practice, which follow from the questionnaire results.
    Dal.odpovědnost Šikulová, Renata, 1963- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla školní kázeň * základní školy * dotazování
    Předmět.hesla kázeň * kázeňské prostředky * odměna a trest * minimální preventivní program * discipline * discipline measures * reward and punishment * minimal preventive program
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt371 - Školství (organizace)
    MDT371.5 * 373.3 * 303.62 * 316.776 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00174514
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 56383300705638sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.