Počet záznamů: 1  

Čtenářská gramotnost v předškolním vzdělávání se zaměřením na rizika poruch čtení a psaní u dětí v posledním ročníku mateřské školy

  1. Údaje o názvuČtenářská gramotnost v předškolním vzdělávání se zaměřením na rizika poruch čtení a psaní u dětí v posledním ročníku mateřské školy [rukopis] / Alexandra Berkyová
    Osobní jméno Berkyová, Alexandra, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2013
    Fyz.popis69 l. : grafy, tabulky + 1 CD-ROM
    PoznámkyVed. práce Renata Šikulová
    AbstraktBakalá ská práce nese název Čtenářská gramotnost v předškolním vzdělávání se zaměřením na rizika poruch čtení a psaní u dětí v posledním ročníku mateřské školy. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku předškolního vzdělávání, na dítě předškolního věku, na charakteristické činnosti v předškolním věku, vymezuje pojem čtenářská gramotnost, periodizace předčtenářského věku a charakteristiku předčtenářského období. Teoretická část se dotýká i poznávacích procesů a školní zralosti, které s danou problematikou úzce souvisí. Praktická čás t popisuje zvolenou metodu výzkumu a nástroj, pomocí kterého byl výzkum realizován. Cíl výzkumu byl zaměřen na rizika poruch čtení a psaní u dětí v posledním ročníku mateřské školy. Výzkum byl rozděl na šest zkoumaných oblastí ? sluchová oblast,zraková oblast , artikulační oblast , jemná motorika, intermodalita ? učení písma, rýmování. Zjištěné výsledky se vztahují k Ústeckému kraji, respektive k městu Dubí , kde byl výzkum v jedné mateřské škole prováděn.
    This bachelor thesis is called Reading literacy in preschool education with focus on risks of reading and writing disabilities affecting children in the last year of nursery school. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part is focused on a characteristic of preschool education, on a child of preschool age, on typical activities of preschool age, defines the term reading literacy, periodization of age preceding reading abilities and a characteristic of this period before reading. Theoretical part also touches on cognitive processes and readines s for school which are also closely related to the topic. The practical part describes the selected method of research and the tool that was used to carry out this research. The aim of the research was focus ed on risks of reading and writing disabilities affecting children in the last year of nursery school. The research was divided into six examined areas ? auditory area, visual area, articulation area, fine motor skills, intermodality ? learning system of writing, rhyming. Discovered findings refer to Usti Region, particularly to town Dubí, where this research was conducted in one of the nursery schools.
    Dal.odpovědnost Šikulová, Renata, 1963- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla čtenářská gramotnost * předškolní věk * kognitivní procesy * dítě * test * školní zralost * periodizace * reader´s literacy * preschool age * cognitive processes * child * test * readiness for school * period
    Forma, žánr bakalářské práce
    MDT(043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00166984
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 20353300702035sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.