Počet záznamů: 1  

Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta v oblasti Krušných hor

  1. Z-DP 1722
    Vajsová, Eliška, 1987-
    Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta v oblasti Krušných hor [rukopis] / Eliška Vajsová. -- 2011. -- 68, 6 l. : grafy, schémata. -- Ved. práce Jan Eichler. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá tématem environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO). Teoretická část se zaměřuje především na obecnou charakteristiku, základní cíle a hlavní cílové skupiny v tomto oboru. Dále se věnuje vzniku a legislativnímu řešení dané problematiky v České republice. Obecně je pak zájem soustředěn na oblast Ústeckého kraje. Praktická část je založena na průzkumu stavu environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty v horské oblasti Krušných hor, který probíhal formou dotazníkového šetření. Cílem bylo získat dostatek informací, pomocí nichž by bylo možné indikovat současný stav, provést celkové zhodnocení a následně navrhnout možné úpravy systému EVVO. S ohledem na cílové skupiny, které byly předmětem zkoumání, je celý rozbor rozdělen na dvě základní části. Předmětem prvního šetření byla oblast školství. Hlavním záměrem bylo zjistit, do jaké míry je EVVO zahrnuto do osnov a volnočasových aktivit škol a s jakými problémy se při realizaci potýkají. Druhou cílovou skupinou byly obce v Krušných horách. Zde byla snaha zjistit, zda se zástupci obcí touto problematikou vůbec zabývají a jakými způsoby se tento zájem projevuje. Součástí práce je následné shrnutí získaných informací a zhodnocení stavu environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty v Krušných horách, doplněné o subjektivní názory a postřehy získané v průběhu šetření.. -- Abstrakt: This thesis deals with the environmental education and enlightenment. The theoretical part especially focuses on general characteristic, basic purposes and main target groups of this study. It also deals with the legislation of this issue in the Czech Republic. It also describes the environmental education in the Ústí nad Labem area. The practical part is based on the environmental education and enlightenment studies in the Ore Mountains. These studies were made by a questionnaire. The intention was to gain enough information, which will indicate a current state, make an assessment and then suggest possible modifications of the environmental education system. Because of the focus groups, which were subjects of examination, the study is separated into two basic parts. Schools were the first study group. The main purpose was to know how much is the environmental education included in a curriculum or leisure activities and also, what problems with environmental education do schools have. Towns in the Ore Mountains? region were the second study group. There was a disposition to know whether the representatives of the communities deal with these issues and how is this tendency expressed. This thesis also includes a summary of the acquired information and an assessment of the state of the environmental education in the Ore Mountains. My subjective opinions, which were obtained during my studies, are added too.
    Eichler, Jan. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Fakulta životního prostředí. Katedra společenských věd
    environmentální výchova a vzdělávání. školy. obce. osvěta. dotazníky. Krušné hory (Česko a Německo : oblast). environmental education. ecological education. education for sustainable development. the Ore Mountains. questionnaire. bakalářské práce
    303.622. 37.011. 352. 373/378. 502:37.03. (430-11). (437.31-15). (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.