Počet záznamů: 1  

Vývoj ve zdanění progresivní a rovnou daní

  1. Údaje o názvuVývoj ve zdanění progresivní a rovnou daní [rukopis] = Trend in taxation progress tax and flat tax / Jan Kašpar
    Osobní jméno Kašpar, Jan, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2008
    Fyz.popis66 l.
    PoznámkyObsahuje tabulky
    AbstraktKaždý stát pro své fungování potřebuje zajistit dostatek finančních prostředků, z nichž pokrývá výdaje na své vlastní fungování, ale také uspokojuje požadavky občanů na veřejné služby, sociální služby, apod. Tyto finanční prostředky plynou do státního rozpočtu především ve formě daní a poplatků. Je tedy zřejmé, že každý stát stojí před volbou, zda pro zdanění příjmů svých občanů sáhnout po metodě progresivní daňové sazby nebo rovné daně. Je také na jeho zvážení, jak nastaví jednotlivá daňová pásma a v souvislosti s tím i výši daně v těchto pásmech nebo jednu sazbu v rámci rovné daně. Z toho pak vyplývá, v jaké výši se ten který stát zabývá přerozdělováním finančních prostředků. V rámci mé práce jsem se zaměřil především na konkrétní podobu dosavadního zdaňování příjmů fyzických osob (obecně i právnických osob) progresivní sazbou daně a následně rovnou daní, která byla zavedena od roku 2008. Dále se zaměřuji na zjištění metodických rozdílů obou metod. V souvislosti s rovnou daní jsem se zabýval i jejím vlivem na rozpočty dalších států EU, které již měly rovnou daň zavedenou dříve. Dále jsem porovnával obě metody zdanění co do výše daně samotné při různých úrovních dosahovaných příjmů a uplatňovaní nezdanitelných částek, odčitatelných položek, slev na dani a případně daňového bonusu. Z celé práce mi vyplynulo, že metoda rovné daně je vhodnou metodou zdaňování, která se osvědčila i v jiných státech a přinesla zjednodušení daňových zákonů (u nás bohužel toto zjednodušení nebylo aplikováno v plném rozsahu, jak by se dalo očekávat). Dá se tedy očekávat, že aplikace rovné daně bude mít pozitivní vliv i na rozpočet ČR.
    Each state needs for its functioning to provide ample financial means to cover expenditure for its own functioning, but also to provide citizens requirements for public services, social services, etc. These financial means flows into state budget first in form of taxes and charges. It stands to reson, that each state has the choice between method of graduated taxation and flat taxation for taxation of incomes of citizens. The state has to reconcider how to set particular tax brackets link to the tax range in theses brackets or only one rate within flat taxation. Results from it is the highness of dealing with financial means by each state. My work deals in the first place with the concrete form of present taxation of natural persons (generally also corporate bodies), with graduated taxation and consequently with flat taxation, which was established from 2008. Than I focus on determination of methodological differencies of both methods. In contex of flat taxation I occupied also with its influence for the budgets of other countries EU, which have established the flat rate earlier. Than I compared both methods from the wiew of income range itself by the various levels of achieved incomes and exercitation of nontaxable amounts, carrybacks, tax abetements and possible bonification. The result from my whole work is, that the method of flat taxation is the proper method of taxation, which was well-tested also in other countries and brought simplification of tax law (this simplification was unfortunately in our country not applicted in full scale, how it could be expected). It can be expected, that the appliaciton of flat taxation will have a positive influence also on the budget of Czech Republic.
    Dal.odpovědnost Vodičková, Jana, 1960- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla daně z příjmů - Česko * rovná daň
    Předmět.hesla daň * progresivní * rovná * vývoj * metoda * tax * progressive * flat * trend * method
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt336.1/.5 - Veřejné finance
    MDT(437.3) * 336.226.1 * 351.72
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00030993
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    S-DIP 7734212127348sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.