Počet záznamů: 1  

Ucelená péče o zrakově postižené dítě v procesu integrace

  1. S-BP 3233
    Týmrová, Zuzana, 1982-
    Ucelená péče o zrakově postižené dítě v procesu integrace [rukopis] / Zuzana Týmrová. -- 63 l., 14 l. příl. : il. -- Lic. smlouva. -- Abstrakt: Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou zrakově postižených dětí. Jejím cílem je analýza služeb Speciálně pedagogického centra Horáčkova ve vztahu k integraci klientů. Potřebné informace byly získány využitím metody polostrukturovaného rozhovoru s rodiči zrakově postižených dětí, s osobní asistentkou, s pracovnicemi a ředitelkou speciálně pedagogického centra. Z rozhovorů vyplynulo, že jsou služby speciálně pedagogického centra většinou poskytovány v souladu s potřebami rodin se zrakově postiženým dítětem. Rodiče by uvítali možnost delších odborných setkání s pracovnicemi centra, které jsou však při vykonávání své praxe omezovány nedostatkem finančních prostředků. V procesu integrace vidí rodiče velký přínos pro své dítě. Vnímají však také jeho "izolovanost`` ve třídním kolektivu zdravých dětí, která se projevuje zejména při individuální integraci. Řešením dané situace by mohlo být vytvoření svépomocné skupiny pro rodiče a zorganizování hracího odpoledne pro zrakově postižené děti.. -- Abstrakt: In my bachelor study I´m concerned with problems of visualy disabeled children. Its aim is to analyse the services of specialized pedagogical centre Horáčkova in relation to clients integration. Neccessary information were obtained by using method of semistructured interview with parents of visualy disabeled children, personal assistant, employees and director of specialized pedagogical centre. From the discussion emerged, that the services provided by spetialized pedagogical centre are in accordance with needs of families with visualy disabeled children. Their parents would appreciate possibilities of longer specialized meetings with employees of the centre, who are however in their practice limited by financial funds. The parents see a great benefit for their child in the integration process. They also sense the isolation in society of healthy children, which comes out especially in individual integration. The solution of this situation could be formation of co-operative group for parents and organization of afternoon with games for visualy disabeled children.
    Šik, Vladimír, 1954-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce
    tyflopedie. děti se zrakovým postižením. Dítě. Integrace. Rodina. Speciálně pedagogické centrum. Zrakové postižení. Child. Integration. Family. Specialized pedagogical centre. Visual handicap. bakalářské práce
    364. 376

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.