Počet záznamů: 1  

Postoje žáků k volbě učitelství přírodních věd jako budoucího povolání

  1. Kyzlíková, Iva, 1995-
    Postoje žáků k volbě učitelství přírodních věd jako budoucího povolání [rukopis] / Iva Kyzlíková. -- 2023. -- 99 : grafy, tab. -- Oponent Jiří Králík. -- Ved. práce Milan Šmídl. -- Abstrakt: Počty uchazečů o studium na fakultách připravujících budoucí učitele jsou dlouhodobě velmi nízké. Proto se diplomová práce zabývá identifikací žákovských postojů k volbě učitelství přírodních věd jako budoucího povolání žáků posledních ročníků středních škol a možnými faktory, které ovlivňují tuto volbu. Výzkumné šetření bylo provedeno v roce 2022 a 2023 na vybraných středních školách Ústeckého kraje u žáků maturitních ročníků. Jako výzkumný nástroj byl v této diplomové práci použit dotazník s uzavřenými i otevřenými otázkami. Hlavní zjištění diplomové práce bylo, že 28,76 % respondentů si podalo přihlášku na některou z fakult připravující budoucí učitele. Nejčastěji zvolenými předměty byl anglický jazyk (31 %), biologie a chemie (po 21 %). Hlavním důvodem volby jejich oboru byl zájem o předmět. Celkem 31 % respondentů vyjádřilo přítomnost učitelského vzoru. Možným faktorem, který by jejich rozhodnutí změnil, by byly např. vyšší platové podmínky. Jako nejčastější pozitivum učitelství jako profese žáci zmínili možnost předávat své znalosti druhým a jako negativum komplikace při práci s žáky, jako je např. nevhodné chování žáků, nezvladatelní žáci, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami apod. Nejvíce negativní postoj vyjádřili žáci k předmětu fyzika a nejvíce pozitivní postoj k předmětu zeměpis.. -- Abstrakt: The number of applicants for studies at faculties preparing future teacher has been very low for a long time. Therefore, the thesis deals with the identification of students' attitudes towards the choice of teaching sciences as a future profession for students in the last years of secondary schools and possible factors that influence this choice. The research was carried out in 2022 and 2023 at selected high schools in the Ústecký region among students in their gradiation years. A questionnaire with closed and open questions was used as a research tool in this diploma thesis. The main finding of the work was that 28,76 % of respondents applied to one of the faculties preparing future teachers. The most frequently chosen subjects were English (31 %), biology and chemistry (21 % each). The main reason for choosing their field od study was their interest in the subject. Total 31 % of respondents expressed the presence of a teacher role model. A possible factor that would change their decision would be, for example, higher salary conditions. Among the most frequent positives of teaching as a profession, pupils mentioned the possibility of passing on their knowledge to others and among the negatives was complication with working with pupils, for example an inappropriate behavior of pupils, unmanageable pupils, pupils with special educational needs, etc. The pupils expressed the most negative attituide towards the subject of physics and the most positive attitude towards geography.
    Králík, Jiří, 1975-. Šmídl, Milan. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra chemie
    postoje žáků. přírodní vědy. učitelství. dotazník. povolání. faktory. volba. vysoké školy. Student attitudes. sciences. teaching questionnaire. occupation. factors. choice. universities. diplomové práce
    (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.