Počet záznamů: 1  

Návrhy a hodnocení hudebních činností na 1. stupni základní školy

  1. DA 14539
    Pourová, Michaela, 1991-
    Návrhy a hodnocení hudebních činností na 1. stupni základní školy / Michaela Pourová. -- 2023. -- 106 listů : noty. -- Vedoucí práce Dana Novotná. -- Oponent Petr Zeman. -- Abstrakt: Cílem práce je zhodnocení stávající pedagogické praxe v hodinách hudební výchovy na prvním stupni ZŠ a následný návrh zlepšujících opatření ve formě metodických listů. V teoretické části je na pozadí obecného významu hudby a hudebního vnímání pro každého rozvíjejícího se jedince shrnut pohled na obsah a formu vedení hodin hudební výchovy. Téma je probráno z hlediska povinných pravidel dle aktuálního RVP ZV a aditivních doporučení klíčových odborníků v dané oblasti. V části praktické je u každého z pěti ročníků prvního stupně ZŠ hodnocena jedna konkrétní vyučovací hodina. Následný návrh zlepšujících opatření se ve formě metodického listu, který obsahuje konkrétní činnosti v daném pořadí, snaží zachovat podstatu hodiny a ponechat všechny vhodně nastavené aktivity a zároveň zařazuje činnosti nové s cílem komplexního rozvoje každého z žáků.. -- Abstrakt: The main goal of this thesis is to evaluate the existing pedagogical practice in music education classes at the first level of elementary school and the subsequent proposal of improvement measures in the form of methodical sheets. In the theoretical part, against the background of the general meaning of music and musical perception for each developing individual, a look at the content and form of conducting music lessons is summarized. The topic is discussed in terms of mandatory rules according to the current RVP ZV and additive recommendations of key experts in the field. In the practical part, one specific lesson is evaluated for each of the five years of the first grade of elementary school. The subsequent proposal for improvement measures, in the form of a methodological sheet, which contains specific activities in certain order, tries to preserve the essence of the lesson and keep all appropriately set activities. At the same time, it includes new activities with the aim of comprehensive development of each and every student.
    Novotná, Dana, 1970-. Zeman, Petr, 1959-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    hudební výchova. učivo základních škol. hudební činnosti. Rámcový vzdělávací program. rozvoj žáků. metodické listy. music education. musical activities. Framework educational program. student development. methodical sheets. diplomové práce
    78:37.016. 373.3.016. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.