Počet záznamů: 1  

Dětské pojetí řeky u dětí předškolního věku

  1. Údaje o názvuDětské pojetí řeky u dětí předškolního věku / Kamila Bachmanová
    Osobní jméno Bachmanová, Kamila, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis69 listů : ilustrace
    PoznámkyVedoucí práce Petr Trahorsch. Oponent Jan Musil
    AbstraktCílem bakalářské práce je zjistit jaké mají děti předškolního věku pojetí fenoménu řeky. Teoretická východiska práce jsou zaměřena na problematiku dětských pojetí a problematiku vývoje dětí předškolního věku (vývoj kognitivních funkcí, kresby, řeči); dále je popsán dosavadní výzkum na toto téma. Samotný výzkum probíhal za pomoci metod analýzy dětské kresby a rozhovoru. Z výsledků vyplývá, že v některých ohledech byly v kresbě rozdíly mezi chlapci a děvčaty. Příkladem může být kresba živočichů, kteří žijí v českých řekách; děvčata kreslila mnohem více těchto živočichů než chlapci. Rozdíly jsou i ve znalostech o řece mezi dětmi z Teplic a z Ústí nad Labem. Příkladem může být znalost mostu; všechny děti z Ústí nad Labem uvedly, že most k řece patří, kdežto z Teplic takto odpovídaly méně než dvě třetiny dětí.
    The goal of this bachelor´s thesis is to find out how children of preschool age understand phenomenon of river. The theoretical background of this thesis focuses on the issue of children's conceptions and on the issue of development of preschool children (development of their cognitive functions and ability to draw and speak). The research was conducted with a help of analysis method of child´s drawing and interview. The results of the research show that in some respects there were differences in drawings made by boys and girls. For example drawing of an animal: when children drew animals living in Czech rivers, girls drew more of them than boys did. There were also differences in knowledges of children from Teplice and Ústí nad Labem about river. For example knowledge about a bridge: all children from Ústí nad Labem stated that the bridge belonged to the river, while from Teplice it was less than 2/3 of children.
    Dal.odpovědnost Trahorsch, Petr (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Musil, Jan (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla dětský výtvarný projev * dětské kresby * děti předškolního věku
    Předmět.hesla Ústí nad Labem (Česko) * Teplice (Česko)
    Předmět.hesla dětské pojetí * miskoncepce * children's drawing * preschool age * children's conception * misconception
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt7.01/.09 - Umění
    MDT(437.315) * (437.15) * 7.07-053.2 * 741/744-053.2 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182645
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 126783300712678sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.