Počet záznamů: 1  

Bariéry začleňování jedinců s postižením do hlavního vzdělávacího proudu z pohledu učitelů běžných základních škol

  1. DA 12032
    Jarošová, Renata, 1984-
    Bariéry začleňování jedinců s postižením do hlavního vzdělávacího proudu z pohledu učitelů běžných základních škol / Renata Jarošová. -- 2020. -- 130 listů : grafy. -- Oponent Pavel Doulík. -- Vedoucí práce Jaroslav Říčan. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou realizace inkluzivního vzdělávání na základních školách v České republice. Teoretická část práce vychází z analýzy odborných zdrojů na poli dané tématiky a předkládá shrnutí základních charakteristik vztahujících se ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (kdo, kde a jak?) a k bariérám, které jsou z pohledu pedagogů nejčastěji označovány za překážku pro efektivní naplňování vzdělávacích cílů těchto žáků s žáky intaktními, tedy v heterogenních třídních kolektivech dle inkluzivního pojetí vzdělávání. Empirická část koncipovaná jako kvaziexperimentální šetření zkoumá a následně interpretuje výsledná zjištění, zdali příslušnost ke specifické skupině výchovně - vzdělávací instituce může mít vliv na úroveň proinkluzivních pedagogicko - didaktických kompetencí, které jsou jednou z nejčastěji uváděných překážek realizace inkluzivního vzdělávání v prostředí našich škol jejími klíčovými aktéry.. -- Abstrakt: The diploma thesis discusses the implementation of inclusive education at primary schools in the Czech Republic. The theoretical part is based on an analysis of existing literature on the issue and offers an overview of the basic characteristics of the education of pupils with special educational needs (who, where and how?) and the barriers that teachers most often cite as an obstacle in the effective fulfilment of education objectives of non-special needs students, i.e. in heterogeneous class groups following the concept of inclusive education. The empirical part, conceived as a quasi-experimental survey, explores whether affiliation with a specific institution has any impact on pro-inclusive pedagogical-didactic competences, which are one of the most commonly quoted obstacles to inclusive education in our schools by the key stakeholders, and interprets the results.
    Doulík, Pavel, 1977-. Říčan, Jaroslav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    speciální pedagogika. speciální vzdělávací potřeby. integrovaná výchova a vzdělávání. Férová škola. bariéry inkluze. proinkluzivní kompetence. kvaziexperimentální šetření. inclusion. Fair School. inclusion obstacles. pro-inclusive competences. quasi-experimental survey. diplomové práce
    376. 376.04. 37.043.2. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.