Počet záznamů: 1  

Aspekty narušené komunikační schopnosti ve vztahu ke školní zralosti

  1. Údaje o názvuAspekty narušené komunikační schopnosti ve vztahu ke školní zralosti / Andrea Srnková
    Osobní jméno Srnková, Andrea, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis87 listů, 3 nečíslované listy příloh : barevné ilustrace, grafy + 1 CD
    PoznámkyOponent Michal Vostrý. Vedoucí práce Václava Tomická
    AbstraktBakalářské práce pojednává o problematice komunikační schopnosti ve vztahu ke školní zralosti. Jejím cílem je identifikace, analýza a rozvoj deficitních funkcí u vybraného vzorku předškolních dětí pomocí screeningové metody Brigitte Sindelárové. Teoretická část se věnuje poznatkům vztahujícím se k základní problematice dílčích funkcí, narušené komunikační schopnosti a školní zralosti v českém i zahraničním pojetí. V praktické části jsou získaná data vyhodnocena pomocí metody kvalitativní analýzy dokumentace, participačního pozorování, Wilcoxonova testu a metody Sindelárové. Zároveň je zde sledován vliv systematického intervenčního programu aplikovaného na úrovni zjištěných deficitních oblastí u jedinců z jednotlivých institucí. Na závěr této práce jsou uvedeny konkrétní závěry plynoucí z výzkumného šetření a doporučení využitelná ve speciálně pedagogické praxi.
    The bachelor thesis examines the problematic with communication abilities in relation towards school readiness. Its goal is the identification, analysis, and development of deficient function in chosen sample preschool children by screening method by Brigitte Sindelar. Theoretical part presents knowledge considering the basic problematic of partial function, impaired communicative ability, and school readiness in the Czech Republic and the international understanding. In the practical part there are collected data evaluated by the method of qualitative analysis, participatory observation, Wilcoxon's test and method by Sindelar. Concurrently, there is examined influence of systematic intervention program applied on the discovered impaired areas at individuals from different institutions. Finally, the specific conclusions derived from research, and recommendations that could be use in the special education are presented in the finally part of the thesis.
    Dal.odpovědnost Vostrý, Michal (oponent)
    Tomická, Václava (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla školní zralost * předškolní výchova * děti předškolního věku
    Předmět.hesla narušená komunikační schopnost * impaired communication skill * school readiness
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    MDT373.29 * 373.2 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178438
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 94753300709475sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.