Počet záznamů: 1
Možnosti rozvoje komunikačních kompetencí na základní škole
Údaje o názvu Možnosti rozvoje komunikačních kompetencí na základní škole / Renata Doležalová Osobní jméno Doležalová, Renata, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 111 listů : grafy Poznámky Vedoucí práce Martin Kaftan Abstrakt Tématem této bakalářské práce jsou možnosti rozvoje komunikačních kompetencí na základní škole. Východiskem pro teoretickou část této práce byla aktuální odborná literatura popisující pojem kurikulární reforma, její význam, cíle, struktura. Dále pojem klíčové kompetence, jejich podstatu, způsoby jejich naplňování a hodnocení. Dále je zde osvětlen pojem komunikace, její funkce, typy, ale také poruchy. V návaznosti na další práci s klientem v rámci úřadu práce je součástí teoretické části také seznámení s podstatou a činnostmi ÚP ČR. Ze získaných informací je pak vytvořen kompaktní celek. V praktické části bakalářské práce provádím dotazníkové šetření, které analyzuje používání předem vymezených metod vhodných pro rozvíjení komunikačních kompetencí nejen v rámci základní školy, jejich upotřebitelnost a jejich použitelnost pro žáky s poruchami komunikace. Dále jsou získané informace doplněny pomocí interview s koordinátory ŠVP a rozborem ŠVP jednotlivých škol a sebehodnocením žáků vybraných škol, které poskytují zpětnou vazbu pro úpravu a tvorbu ŠVP, který zajišťuje optimální rozvoj klíčových kompetencí, které jsou pak dále v návaznosti rozvíjeny v rámci práce s klientem na úřadech práce a rozšiřování jeho schopností a dovedností pro usnadnění vstupu na trh práce a jeho správného fungování při výkonu získaného povolání. The topic of my bachelor thesis is developement of communication skills at elementary schools. Facts for theoretical part of my thesis were provided by contemporal scholar literature about curricular reform, key competences, their nature, ways of their fulfilment and evaluation. Gathered facts are formed in compact ensemble. Practical part of my thesis consist of the questionnaire survey about selected methods suitable for developing communication skills, their evaluation, successfulness, general applicability on students without considering their age, social status and background and communication disorders. Gathered facts are supplemented by interviews with "ŠVP" coordinators and by analysis of "ŠVP" at each observed instituon with accentuation of improving developement of communication skills at elementary schools. Dal.odpovědnost Kaftan, Martin (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla sebehodnocení žáků * komunikační dovednosti * základní školy Předmět.hesla komunikační kompetence * poruchy komunikace * trh práce * communication competency evaluation * communication disorders * self-esteem * labour market Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 371 - Školství (organizace) MDT 371.264 * 316.77:81'42 * 373.3 * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00174515 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 5666 3300705666 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1