Počet záznamů: 1  

Ekologická výchova, vzdělání a osvěta v pražských mateřských a základních školách pro sluchově postižené

  1. Údaje o názvuEkologická výchova, vzdělání a osvěta v pražských mateřských a základních školách pro sluchově postižené [rukopis] / Radka Hlavatá
    Osobní jméno Hlavatá, Radka, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2012
    Fyz.popis94 l. : il.
    PoznámkyVed. práce Jan Eichler
    AbstraktBakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V první části teorie jsou popsány základní pojmy ekologického vzdělávání, výchovy a osvěty a ukotvení v legislativě ČR. Dále se zabývám ekologickým vzděláváním, výchovou a osvětou v mateřských a základních školách. Na konci této kapitoly nastíním, jak je problematika sluchově postižených řešena v rámcových vzdělávacích plánech. Následuje kapitola kde se věnuji obecnému vymezením problematiky sluchově postižených, popisuji způsoby komunikace, metody vzdělávání, těžkosti rodin se sluchově postiženým dítětem a důležitost ovlivnění dítěte jeho zázemím a zabývám se terminologií. V praktické části formou přímých rozhovorů zjišťuji, zda a případně jak se ekologickému vzdělávání, výchově a osvětě věnují mateřské a základní školy pro sluchově postižené v Praze.
    This bachelor´s thesis has two parts, theoretical and practical. The first part of the theoretical section describes basic ideas of environmental education and their entrenchment in our legislation. In the next part I deal with environmental education in preschools and primary schools. At the end of this chapter I outline the problem of hearing-impaired people from the point of view of the frame educational programmes. Next chapter deals with the terminology and the common definition of hearing-impaired people´s problems. I give a description of the ways of communication, methods of education, and problems that families with a hearing-impaired child cope with. I also point out how important it is for a child to have a good family environment. The practical part of the thesis focuses on my visit to special schools for hearing-impaired children in Prague. I intervewed theachers from all levels of education (from preschool to the end of primary school) about environmental education, if they teach it and how.
    Dal.odpovědnost Eichler, Jan (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Fakulta životního prostředí. Katedra společenských věd (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla environmentální výchova a vzdělávání * školy * děti se sluchovým postižením
    Předmět.hesla Praha (Česko)
    Předmět.hesla mateřská škola * základní škola * Environmental education * preschool * primary school * hearing-impaired * Prague
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt502 - Životní prostředí a jeho ochrana
    MDT502:37.03 * 373/378 * 316.344.6-056.263-053.2 * (437.311) * (437.10) * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00157675
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 6183300700618sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.