Počet záznamů: 1  

Psychologická problematika vývoje žáků s Downovým syndromem

  1. P-DP 17322
    Nováková, Jaroslava, 1974-
    Psychologická problematika vývoje žáků s Downovým syndromem [rukopis] = Psychological problems of development of pupils with Down's syndrome / Jaroslava Nováková. -- 2011. -- 73 l. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Vladislava Heřmanová. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá psychologickou problematikou vývoje žáků s Downovým syndromem. Je členěna na část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část práce obsahuje charakteristiku Downova syndromu a informace o jeho etiologii a diagnostice. Dále nabízí informace o možnostech vzdělávání a uplatnění takto postižených dětí. Jsou zde rovněž charakterizovány možnosti péče o osoby s tímto postižením. Výzkumná část obsahuje vymezení zkoumané problematiky a kazuistické studie šesti žáků s Downovým syndromem, kteří mají různý psychický vývoj a psychický stav. Zabýváme se také analýzou a zhodnocením kazuistického šetření a doporučeními pro další vývoj. Po zpracování kazuistik a zhodnocení výsledků samotné práce s žáky jasně vyplývá jedinečná a nezastupitelná úloha rodinného prostředí, které jako jediné může dítě plně stimulovat a rozvíjet dle jeho individuálních potřeb.. -- Abstrakt: The master thesis deals with psychological problems of development of pupils with Down syndrome. The thesis is divided into theoretical and research parts. The theoretical part contains characteristics of Down syndrome and information about its etiology and diagnostics. Further, it offers information about possible ways of education and assertion of such disabled children. Possibilities of care of people with this disability are characterized as well. The research part is focused on the qualification of investigated problems and the casuistic study of six pupils with Down syndrome who have different development of psyche. It also deals with the analysis and evaluation of a casuistic survey and recommendation for further development of the pupils. The objective of the presented thesis was to assess the mental condition and development of six pupils with Down syndrome. A role of the family environment, which as the only one can fully stimulate and develop children according to their individual needs, is unique and irreplaceable as it followed from the processing of casuitries and assessment of the work with those six pupils.
    Heřmanová, Vladislava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    Downův syndrom. speciální pedagogika. děti s mentálním postižením. vývoj osobnosti. Down Syndrome. casuistry. mental retardation. psychological development. Education. diplomové práce
    376. 316.344.6-056.36-053.2. 159.923.2. 616.899-056.7. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.