Počet záznamů: 1  

Ekonomické zhodnocení substitutů ropy v automobilovém průmyslu

  1. S-BP 4379
    Pitelka, Martin, 1982-
    Ekonomické zhodnocení substitutů ropy v automobilovém průmyslu [rukopis] = Economical assesment of oil substitution in car industry / Martin Pitelka. -- 2009. -- 55 l. : il. -- Lic. smlouva. -- Abstrakt: V bakalářské práci "Ekonomické zhodnocení substitutů ropy v automobilovém průmyslu`` shrnuji ekonomické a technologické možnosti zavádění alternativních paliv v dopravě, jejich možný vývoj a využití v budoucnosti. Zhoršující se stav životního prostředí a očekávaný nedostatek ropy má jednoznačný vliv na rozvoj alternativních paliv, a to především v zemích, které jsou závislé na dodávkách ropy. Poukazuji na problematiku a překážky bránící v jejich využívání, spojené se vstupními surovinami, výrobními technologiemi, možnostmi distribuce a skladování, podmínkami pro použití v dopravě, energetickou návratností paliv, a nakonec emisemi skleníkových plynů. Na základě kalkulace variabilních a fixních nákladů porovnávám jednotlivá alternativní paliva s cenami klasických paliv benzínu a nafty a dospívám k rozhodnutí, že biopaliva jsou drahá, avšak jejich výhodou jsou nižší měrné emise skleníkových plynů. Za ekonomicky nejvýhodnější palivo pro běžného spotřebitele jednoznačně považuji LPG. V krátkém časovém horizontu (2009 - 2015) budou alternativu představovat LPG, CNG a biopaliva vyrobená z biomasy. Ve střednědobém časovém horizontu (2015 - 2020) to bude LPG, CNG, LNG, elektrický pohon a syntetická paliva ze zemního plynu a z biomasy. V dlouhodobém horizontu (od roku 2020) budou převládat elektromobily a především auta poháněná vodíkem.. -- Abstrakt: In this bachelor degree thesis entitled "Economical assessment of oil substitution in car industry" I summarize economical and technological possibilities of introducing alternative fuels in transport, their potential development and future use. Ever-worsening environment and anticipated lack of crude oil sources will undoubtedly influence development of alternative fuels, especially in countries which are heavily dependent on oil supplies. I'm highlighting problems and potential hurdles for usage of alternative fuels, together with their initial sources, production technologies, possibilities of distribution and storage, conditions for regular transport use, potential return and energy viability and eventually the scale of greenhouse gas emissions. By calculating expenses, both variable and fixed, I compared individual types of alternative fuels to prices of readily used fuels such as petrol and diesel and concluded that bio-fuels are too expensive although their considerable advantage is desirable low quantity of greenhouse gas emissions. I consider LPG being economically the best fuel option for an average consumer. In a short period of time (2009-2015) the fuel alternatives will be mainly LPG, CNG and bio-fuels produced from biomass. In an intermediate time frame (2015-2020) LPG, CNG, LNG, electro mobiles and synthetic fuels made out of natural gas and biomass will be the preferred alternatives. Long term horizon (2020 onwards) will see the dominance of electro mobiles and particularly hydrogen powered vehicles.
    Hladík, René, 1956-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomiky podniku
    ropa. biopaliva. automobilový průmysl. pohonné hmoty. alternativní paliva. oil. substituion. alternative. fuels. car industry. bakalářské práce
    662.75/.76. 629.331:338.45. 662.756+662.767. 622.323. 665.61. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.