Počet záznamů: 1
Vzdělávání jako nástroj eliminace patologických jevu u přislušníků ozbrojených sil
- P-DP 14584
Timošei, Igor, 1969-
Vzdělávání jako nástroj eliminace patologických jevu u přislušníků ozbrojených sil [rukopis] / Igor Timošei. -- 2008. -- 117 l. + 1 CD. -- Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá výskytem patologických jevů v ozbrojených silách a vzděláváním jako nástrojem jejích eliminace. V teoretické části se věnuje otázkám vývoje osobnosti, chování jedince v zátěžové situaci, přehledu zátěžových situaci, adaptaci individua na zátěž, dále působení jedince v ozbrojených silách a reakci osobnosti na zátěž armádního prostředí. V praktické části jsme použili metodu metaanalýzy s cílem porovnat dvě základní formy ozbrojených sil- armádu s brannou povinnosti a profesionální armádu. V šetření jsme dále zjišťovali příčiny vzniku patologických jevů a vliv dvou odlišných struktur na jejich kvalitu a kvantitu. Celkem se jednalo o 12 různých zkoumání. Snažili jsme se zjistit jaké pozitivní a negativní stránky mají tyto ozbrojené složky, jak ovlivňují psychiku jedince a zároveň i výskyt patologických jevů. K těmto zjištěním jsme stanovili doporučení pro praxi pracovníků, ktéří se podílejí na edukaci uniformovaných jedinců.. -- Abstrakt: This diploma thesis deals with the occurrence of pathological phenomena in the armed forces and with education as an instrument for their elimination. The theoretic part is considering the questions of personality development, human behaviour in stress situations, categorization of stress situations, individual adaptation to stress and individual action in armed forces as well as of a person's behavioural reaction to the stress of the military environment. In the practical part we used a method of meta-analysis with the aim to compare two main forms of armies - an army with an obligatory military service and a professional army. In our research, we tried to determine the causes of the occurrence of pathological phenomena and the influence of two different structures on their quality and a quantity. In total, there were 12 inquiries. We tried to find out what positive and negative points these structures have and how they influence the psyche of an individual as well as the presence of pathological phenomena. On the basis of our research we have made several recommendations for the working practices of the experts who participate in the education of uniformed members of the Army.
Fischer, Slavomil, 1962-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
ozbrojené síly. osobnost. vzdělávání. Osobnost. zátěžová situace. stres. konflikt. frustrace. deprivace. útok. únik. reakce na zátěž. metaanalýza. profesionální armáda. armáda s brannou povinnostií. Personality. Stress Situation. Distress. Conflict. Frustration. Deprivation. Attack. Escape. Reaction to stress situations. Meta-analysis. Professional army. Army with military service. diplomové práce
355.1. 159.923. 37.0. (043)378.2
Počet záznamů: 1