Počet záznamů: 1
Dětské pojetí fenoménu agresivní projevy chování u dětí předškolního věku v běžné a speciální mateřské škole
Údaje o názvu Dětské pojetí fenoménu agresivní projevy chování u dětí předškolního věku v běžné a speciální mateřské škole / Tereza Pecánková Osobní jméno Pecánková, Tereza, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 83 listů : barevní ilustrace Poznámky Vedoucí práce Pavel Doulík. Oponent Martin Černý Abstrakt Cílem bakalářské práce je zjistit, jaká jsou dětská pojetí fenoménu agresivní projevy chování u dětí předškolního věku. Teoretická východiska jsou zaměřena na problematiku agresivních projevů, problematiku dětských pojetí, období předškolního věku, a nakonec na dětské kresby. Další část bakalářské práce prezentuje výzkumné šetření. Realizace samotného výzkumu probíhala ve dvou mateřských školách. První školou byla Mateřská škola Granátek v Třebenicích a druhou Mateřská škola speciální v Ústí nad Labem. Výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu dětské kresby vybraného fenoménu a fenomenografického rozhovoru. Ve výsledcích práce jsou uvedeny případové studie dětí z obou mateřských škol završené závěrem, který shrnuje poznatky a podněcuje k použití dětských pojetí jako výzkumného nástroje k běžnému využití v praxi. The aim of this bachelor thesis is to find out what are the children's conceptions of the phenomenon of aggressive behavior in preschool children. The theoretical background is focused on the issue of aggressive expressions, the issue of children's conceptions, the preschool period and finally children's drawings. The next part of the bachelor thesis is the presentation of the research investigation. The implementation of the research itself took place in two kindergartens. The first one was the Granátek Kindergarten in Třebenice and the second one was the Special Kindergarten in Ústí nad Labem. The implementation of the research is focused on analysis of children's drawing of the selected phenomena and phenomenon-graphical interview. In the results of the thesis, case studies of children from both kindergartens are presented, culminating in a conclusion that summarizes the findings and encourages the use of children's concepts as a research tool for common use in practice. Dal.odpovědnost Doulík, Pavel, 1977- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
Černý, Martin (oponent)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky a aplikovaných disciplín (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla rizikové chování * dětské kresby * dětský výtvarný projev * předškolní výchova Předmět.hesla dětské pojetí * agresivita * agresivní chování * předškolní dítě * children's concept * aggressiveness * aggressive behavior * drawing the child * preschooler Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace MDT 316.624 * 741/744-053.2 * 7.07-053.2 * 373.2 * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00186696 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 14273 3300714273 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1