Počet záznamů: 1  

Dětské pojetí fenoménu agresivní projevy chování u dětí předškolního věku v běžné a speciální mateřské škole

  1. DA 14273
    Pecánková, Tereza, 1999-
    Dětské pojetí fenoménu agresivní projevy chování u dětí předškolního věku v běžné a speciální mateřské škole / Tereza Pecánková. -- 2022. -- 83 listů : barevní ilustrace. -- Vedoucí práce Pavel Doulík. -- Oponent Martin Černý. -- Abstrakt: Cílem bakalářské práce je zjistit, jaká jsou dětská pojetí fenoménu agresivní projevy chování u dětí předškolního věku. Teoretická východiska jsou zaměřena na problematiku agresivních projevů, problematiku dětských pojetí, období předškolního věku, a nakonec na dětské kresby. Další část bakalářské práce prezentuje výzkumné šetření. Realizace samotného výzkumu probíhala ve dvou mateřských školách. První školou byla Mateřská škola Granátek v Třebenicích a druhou Mateřská škola speciální v Ústí nad Labem. Výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu dětské kresby vybraného fenoménu a fenomenografického rozhovoru. Ve výsledcích práce jsou uvedeny případové studie dětí z obou mateřských škol završené závěrem, který shrnuje poznatky a podněcuje k použití dětských pojetí jako výzkumného nástroje k běžnému využití v praxi.. -- Abstrakt: The aim of this bachelor thesis is to find out what are the children's conceptions of the phenomenon of aggressive behavior in preschool children. The theoretical background is focused on the issue of aggressive expressions, the issue of children's conceptions, the preschool period and finally children's drawings. The next part of the bachelor thesis is the presentation of the research investigation. The implementation of the research itself took place in two kindergartens. The first one was the Granátek Kindergarten in Třebenice and the second one was the Special Kindergarten in Ústí nad Labem. The implementation of the research is focused on analysis of children's drawing of the selected phenomena and phenomenon-graphical interview. In the results of the thesis, case studies of children from both kindergartens are presented, culminating in a conclusion that summarizes the findings and encourages the use of children's concepts as a research tool for common use in practice.
    Doulík, Pavel, 1977-. Černý, Martin. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky a aplikovaných disciplín
    rizikové chování. dětské kresby. dětský výtvarný projev. předškolní výchova. dětské pojetí. agresivita. agresivní chování. předškolní dítě. children's concept. aggressiveness. aggressive behavior. drawing the child. preschooler. bakalářské práce
    316.624. 741/744-053.2. 7.07-053.2. 373.2. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.