Počet záznamů: 1
Jazykové techniky manipulace v reklamě
Údaje o názvu Jazykové techniky manipulace v reklamě / Ekaterina Malysheva Osobní jméno Malysheva, Ekaterina, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 66 listů : grafy + 1 CD Poznámky Vedoucí práce Inna Kalita. Oponent Jana Macurová. Text práce v ruském jazyce Abstrakt Bakalářská práce "Jazykové techniky manipulace v reklamě" je zaměřena na studium působení řečových projevů na psychiku a vědomí spotřebitele. Účelem práce je stanovit manipulační techniky, které se používají v reklamních spotech, rovněž proanalyzovat konkrétní příklady ruské televizní reklamy a vyvodit závěr ze získaných znalostí. První kapitola práce věnována reklamě, je popsána historie původu, odhalen pojem "reklama", zvýrazněny hlavní cíle a funkce. Jsou rozebrány hlavní typy reklamy a její komponenty. Druhá kapitola seznamuje s pojmem "manipulace", uvádí její hlavní typy a techniky manipulativního vlivu. V této části práce je věnována zvláštní pozornost verbální a neverbální manipulaci a jejich metodám. Třetí kapitola zkoumá zvláštnost používání manipulativních metod v ruské reklamě. Odhaluje specifika televizní reklamy v Rusku, posuzuje techniky a metody použité při tvorbě reklamy a vliv mentality této země na reklamu. Také jsou zvýrazněny nejoblíbenější kategorie produktů inzerovaných v ruské televizi. Je provedena analýza reklamních spotů, textů a sloganů. Zároveň v poslední kapitole práce jsou popsány výsledky sociologického průzkumu, realizovaného za účelem pochopení vztahu lidí k reklamě, k přítomnosti v ní manipulace a odhalení jejich znalostí o metodách manipulativního vlivu. Závěrem práce je zjištění o nemožnosti existence reklamy bez použití manipulativních technik, rovněž bylo zjištěno o špatné informovanosti respondentů o typech a metodách působení reklamy na psychiku a podvědomí lidí. Z toho vyplývá, že v současné době je nutné mít co nejvíce informací o technikách a metodách manipulace, abychom měli možnost se vyhnout jejich negativním dopadům. The bachelor's work "Language Techniques of Manipulation in Advertising" is devoted to the study of manipulative techniques used in commercials. The aim of the work is to study the methods of manipulative influence in advertising and the analysis of specific examples. The tasks are to consider the concepts of "advertising" and "manipulation", to describe their types and goals, to study methods and techniques of manipulation. Particular attention is paid to the distinctive features of advertising on Russian television, which are due to the peculiarities of the mentality. The work identifies the most popular groups of advertised goods and analyzes specific advertisements. Also, in the last chapter are the results of a sociological survey that shows a negative attitude of people to advertising, their reluctance to be manipulated, and most importantly, an insufficient level of awareness about methods of influencing the subconscious. Dal.odpovědnost Kalita, Inna, 1969- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
Macurová, Jana (oponent)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky. Oddělení slavistiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla televizní reklama * reklama a propagace * verbální komunikace * nonverbální komunikace * manipulace (psychologie) Předmět.hesla jazykové techniky * manipulative influence * language techniques * manipulation * television advertising Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 659 - Reklama. Public relations. Média MDT 659.1:654.198 * 659.1 * 316.772.2 * 316.628 * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. ruština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184282 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 12602 3300712602 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1