Počet záznamů: 1  

Jaký jsem a jaký budu - využití sádrového materiálu při výtvarných aktivitách s dětmi předškolního věku

  1. DA 12054
    Raichlová, Jitka, 1997-
    Jaký jsem a jaký budu - využití sádrového materiálu při výtvarných aktivitách s dětmi předškolního věku / Jitka Raichlová. -- 2020. -- 115 listů : ilustrace + 1 CD. -- Oponent Yvonne Chládková. -- Vedoucí práce Tereza Havlovicová. -- Abstrakt: Práce je zaměřena na výtvarnou výchovu ve spojení s výchovou, podporující osvojování pozitivních vlastností dětí, podstatné pro jejich vývoj v osobnosti se zdravým základem a sebevědomím, které jsou bez předsudků a otevřené ke světu. Tyto "pozitivní vlastnosti" byly vybrány před zahájením práce a jde o nejzákladnější výčet vlastností, ke kterým pedagogové v mateřských školách svěřené děti vedou, tedy: být přátelský, empatický, otevřený vůči jinému etniku, hodný a ohleduplný k životnímu prostředí. Cílem práce je upevnit vztah dětí k těmto pozitivním vlastnostem i jejich povědomí o nich a motivovat je, aby takové chtěly být v budoucnu. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku předškolního věku, výtvarnou činnost a sádrový materiál ve výtvarné tvorbě a ve světě umění. V praktické části je práce zaměřena na využití sádry, jakožto materiálu, který nepatří mezi často využívané v předškolním vzdělávání. Cílem je v tomto směru děti seznámit s různými technikami a neobvyklým využitím, při vzniku výtvarného díla, za pomoci jednotlivých aktivit. Závěr bakalářské práce se dotýká evaluace práce a sebereflexe. Shrnuji, zda jsem naplnila cíle, které jsem si předsevzala. Součástí práce je také fotodokumentace děl dětí i vlastní tvorby autorky práce.. -- Abstrakt: The bachelor's thesis is focused on art education in conjunction with education, supporting the acquisition of positive qualities of children, essential for their development in personalities with a healthy foundation and self-confidence, which are without prejudices and open to the world. These "positive qualities" were selected before starting the work and are the most basic list of qualities to which kindergarten teachers entrust children, namely: to be friendly, empathetic, open to another ethnic group, kind and respectful of the environment. The aim of the work is to strengthen the relationship of children to these positive qualities and their awareness of them and motivate them to want to be like that in the future. The theoretical part is focused on the characteristics of preschool age, artistic activity and plaster material in art and in the world of art. In the practical part, the work focuses on the use of plaster, as a material that is not among the often used in preschool education. The aim is in this direction to acquaint children with various techniques and unusual use, in the creation of a work of art, with the help of individual activities. The conclusion of the bachelor thesis concerns the evaluation of work and self-reflection. I summarize whether I have fulfilled the goals I set myself. Part of the work is also photo documentation of children's works and the author's own work.
    Chládková, Yvonne, 1941-. Havlovicová, Tereza. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    předškolní výchova. výtvarná výchova. artefiletika. výtvarný projev. sádra. myšlení. umění. svět. rodina. přátelství. příroda. artistic expression. plaster. thinking. art. world. family. friendship. nature. bakalářské práce
    373.2. 72/76:37.016. 37.015.31:72/79. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.