Počet záznamů: 1  

Symptomy hyperkinetické poruchy korelující s narušenou komunikační schopností v pragmatické rovině u žáků 1. tříd ZŠ

  1. DA 12726
    Domincová, Jana, 1957-
    Symptomy hyperkinetické poruchy korelující s narušenou komunikační schopností v pragmatické rovině u žáků 1. tříd ZŠ = Symptoms of the hyperkinetic disorder coreleting with the impaired communication ability at pragmatic language level in 1st grade pupils / Jana Domincová. -- 2020. -- 79 listů. -- Vedoucí práce Ilona Pešatová. -- Oponent Václava Tomická. -- Souběžný název v anglickém jazyce. -- Abstrakt: Diplomová práce se bude zabývat souvislostí narušené komunikační schopnosti v pragmatické jazykové rovině a hyperkinetické poruchy (ADHD) u dětí prvních tříd základní školy. Autorka provede rešerši odborné literatury a na jejím základě podrobněji a šířeji prostuduje problematiku narušené komunikační schopnosti a ADHD. V teoretické části autorka zpracuje relevantní témata a provede kritickou analýzu dosavadní úrovně poznání v této oblasti. V empirické části bude provedeno výzkumné šetření s cílem stanovit symptomy ADHD výrazně korelující s narušenou komunikační schopností v pragmatické rovině. Budou formulovány výzkumné otázky, stanoven výzkumný plán, specifikován výzkumný soubor, proveden sběr dat, jejich zpracování, analýza a interpretace. Bude provedena komparace vlastního zjištění s výsledky publikovanými v odborné literatuře. Na základě této komparace budou formulována doporučení pro speciálně pedagogickou praxi.. -- Abstrakt: The diploma thesis will deal with the connection between impaired communication ability in the pragmatic language level and hyperkinetic disorder (ADHD) in primary school children. The author carries out a research of specialized literature and on the basis of it studies in more detail and broadly the issue of impaired communication ability and ADHD. In the theoretical part the author elaborates relevant topics and carries out a critical analysis of the current level of knowledge in this area. In the empirical part, the research will be carried out in order to determine the symptoms of ADHD significantly correlating with impaired communication ability at the pragmatic level. Research questions will be formulated, research plan set, research file specified, data collection, data processing, analysis and interpretation will be performed. A comparison of the findings with the results published in the literature will be made. Based on this comparison, recommendations for special educational practice will be formulated.
    Pešatová, Ilona. Tomická, Václava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou. hyperaktivní děti. řečové dovednosti. školní poradenství. pragmatická jazyková rovina. ADHD. symptomy hyperkinetické poruchy. hyperaktivita. impulzivita. narušená komunikační schopnost. komunikační kompetence. pragmatic language level. symptoms of hyperkinetic disorder. hyperactivity. impulsivity. attention deficit disorder. impaired communication ability. communication competence. diplomové práce
    616.89-008.47-008.481. 316.344.6-053.2:616.89-008.481. 81'233. 37.048. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.