Počet záznamů: 1  

Československo 1945-1948 ve výuce dějepisu

  1. DA 9739
    Pospíšil, Milan, 1992-
    Československo 1945-1948 ve výuce dějepisu / Milan Pospíšil. -- 2018. -- 144 stran : ilustrace, grafy + 1 DVD. -- Vedoucí práce Josef Märc. -- Oponent Ivana Havlínová. -- Abstrakt: Diplomová práce s názvem Československo 1945-1948 ve výuce dějepisu se zabývá ve čtyřech kapitolách výukou třetí československé republiky. První část se zabývá analýzou tohoto tématu na vybraném vzorku učebnic pro základní školy a gymnázia. Výsledkem jsou společné důležité body učebnic, tvořící základní kostru tématu pro oba stupně vzdělávání. Druhá část je věnována stavu výuky na kladenských základních školách a gymnáziích v regionu na základě analýzy ŠVP a dotazníkového šetření. Závěr teoretické části zahrnuje zmapování dostupných internetových a didakticky využitelných zdrojů (např. Moderní-dějiny.cz, Dumy.cz nebo České století v hodině). Výstupy z teoretické části slouží jako inspirace k hlavní, praktické části, kde jsou vytvořeny koncepty výuky zkoumaného tématu pro základní školy (4 vyučovací hodiny) a gymnázia (7 vyučovacích hodin).. -- Abstrakt: This diploma thesis titled The Czechoslovakian Republic between the Years 1945-1948 in History Classes, focuses on how the thematic unit "third republic" is taught in classrooms. The thesis is divided into four chapters: First part is aimed on the analysis of this thematic unit within the selected sample of textbooks designed for elementary schools and grammar schools. This results in particular meeting points of these analyzed textbooks, which then form the basis of this thematic unit for both stages of education. Second part concerns with the current state of history teaching at elementary schools and grammar schools in the Kladno region. The methods used in the second part are the following: the analysis of school curriculum and questionnaire research. Conclusion of theoretical part includes the mapping of available, didactically usable internet sources (e.g. Moderní-dějiny.cz, Dumy.cz or The Czech Century in a lesson). The outputs of the theoretical part serve then as inspiration for the main, practical part. In which the concepts of teaching of the researched topic are created: 4 lessons for elementary schools and 7 lessons for grammar schools.
    Märc, Josef, 1964-. Havlínová, Ivana. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra historie
    dějepis. předmětová didaktika. Československo. třetí republika. komunistická strana. Eduard Beneš. učebnice. Czechoslovakia. third republic. Communist Party. textbook. diplomové práce
    93/94. 37.016.026. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.