Počet záznamů: 1  

Význam znakování pro slyšící kojence a batolata

  1. Údaje o názvuVýznam znakování pro slyšící kojence a batolata / Jaroslava Pavlišová
    Osobní jméno Pavlišová, Jaroslava, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis79 listů : ilustrace (některé barevné)
    PoznámkyVedoucí práce David Karel
    AbstraktBakalářská práce se zabývá významem znakování metodou programu Baby Signs u slyšících kojenců a batolat a jejími výhodami při neverbální komunikaci mezi matkou a dítětem. Teoretická část práce předkládá výsledky uskutečněných výzkumných studií ve světě. V empirické části jsme se je pokusili ověřit na vzorku znakujících matek. Použili jsme kombinovaný výzkum, jako metodu šetření jsme vybrali nestandardizovaný dotazník, na který odpovídaly jak znakující, tak neznakující matky. Tyto skupiny jsme vzájemně porovnávali a analyzovali výsledky v oblasti vývoje řeči, attachmentu a výchovy. Část dotazníku byla určena jen znakujícím matkám, zde respondentky hodnotily znakování a jeho význam. Studovali jsme, jak znakování zlepší komunikaci (porozumění) s dítětem. Zkoumali jsme, zda matky vnímají urychlení vývoje řeči, pomoc při dorozumění, upevnění citového pouta mezi matkou a dítětem, zvýšení aktivního učení, snížení úrovně stresu u matky i dítěte, větší zábavu, podporu sebevědomí dítěte, povzbuzení výchovy, zlepšení motorických dovedností a rozvoj emoční inteligence.
    The bachelor thesis deals with the importance of sign language using the method of Baby Signs for hearing infants and toddlers and its advantages in non-verbal communication between mother and child. The theoretical part of the thesis presents the results of research studies undertaken in the world. In the empirical part, these results are tried to be verified on a sample of signing mothers. The combined research is used; as a method of investigation a non-standardized questionnaire, that was filled in both by signing and non-signing mothers, was used. These groups of mothers were mutually compared and the results in speech development, attachment and education were analyzed. Part of the questionnaire was intended only for signing mothers, here the respondents were supposed to evaluate the signing and its importance. It was studied how signing may improve the communication (understanding) with the child. It was investigated whether mothers perceive an acceleration of speech development, a help with understanding, strengthening the emotional bond between mother and child, an increase in active learning, a stress level reduction in mother and child, more fun, a support of child's confidence, an encouragement of education, an improvement of motor skills and an emotional development of intelligence.
    Dal.odpovědnost Karel, David (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla vývoj řeči * nonverbální komunikace * znakový jazyk
    Předmět.hesla program Baby Signs * výchova dítěte * znakování * attachment * nonverbal communication * child education * speech development * signing
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt159.93/.94 - Senzorické a motorické funkce. Emoce. Vůle
    MDT159.946.3 * 612.789 * 316.772.2 * 81'221.24 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00171864
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 51623300705162sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.