Počet záznamů: 1  

Význam znakování pro slyšící kojence a batolata

  1. DA 5162
    Pavlišová, Jaroslava, 1977-
    Význam znakování pro slyšící kojence a batolata / Jaroslava Pavlišová. -- 2015. -- 79 listů : ilustrace (některé barevné). -- Vedoucí práce David Karel. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá významem znakování metodou programu Baby Signs u slyšících kojenců a batolat a jejími výhodami při neverbální komunikaci mezi matkou a dítětem. Teoretická část práce předkládá výsledky uskutečněných výzkumných studií ve světě. V empirické části jsme se je pokusili ověřit na vzorku znakujících matek. Použili jsme kombinovaný výzkum, jako metodu šetření jsme vybrali nestandardizovaný dotazník, na který odpovídaly jak znakující, tak neznakující matky. Tyto skupiny jsme vzájemně porovnávali a analyzovali výsledky v oblasti vývoje řeči, attachmentu a výchovy. Část dotazníku byla určena jen znakujícím matkám, zde respondentky hodnotily znakování a jeho význam. Studovali jsme, jak znakování zlepší komunikaci (porozumění) s dítětem. Zkoumali jsme, zda matky vnímají urychlení vývoje řeči, pomoc při dorozumění, upevnění citového pouta mezi matkou a dítětem, zvýšení aktivního učení, snížení úrovně stresu u matky i dítěte, větší zábavu, podporu sebevědomí dítěte, povzbuzení výchovy, zlepšení motorických dovedností a rozvoj emoční inteligence.. -- Abstrakt: The bachelor thesis deals with the importance of sign language using the method of Baby Signs for hearing infants and toddlers and its advantages in non-verbal communication between mother and child. The theoretical part of the thesis presents the results of research studies undertaken in the world. In the empirical part, these results are tried to be verified on a sample of signing mothers. The combined research is used; as a method of investigation a non-standardized questionnaire, that was filled in both by signing and non-signing mothers, was used. These groups of mothers were mutually compared and the results in speech development, attachment and education were analyzed. Part of the questionnaire was intended only for signing mothers, here the respondents were supposed to evaluate the signing and its importance. It was studied how signing may improve the communication (understanding) with the child. It was investigated whether mothers perceive an acceleration of speech development, a help with understanding, strengthening the emotional bond between mother and child, an increase in active learning, a stress level reduction in mother and child, more fun, a support of child's confidence, an encouragement of education, an improvement of motor skills and an emotional development of intelligence.
    Karel, David. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    vývoj řeči. nonverbální komunikace. znakový jazyk. program Baby Signs. výchova dítěte. znakování. attachment. nonverbal communication. child education. speech development. signing. bakalářské práce
    159.946.3. 612.789. 316.772.2. 81'221.24. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.