Počet záznamů: 1  

Krátkodobé pobyty žáků v Lužických horách zaměřené na rozvoj kompetencí v rámci RVP

  1. P-DP 15003
    Lukášková, Renata, 1967-
    Krátkodobé pobyty žáků v Lužických horách zaměřené na rozvoj kompetencí v rámci RVP [rukopis] / Renata Lukášková. -- 2008. -- 73 l. : il. + 1 DVD. -- Ved. práce Ivana Čepičková -Brtnová. -- Abstrakt: V soudobé pedagogické praxi existuje celá řada pedagogických inovací, prostřednictvím nichž mohou učitelé měnit a zkvalitňovat vyučování ve škole. Jednou z významných cest, jak měnit a rozvíjet školu, a to především zevnitř, je projektové vyučování. Projektové vyučování usiluje o překonávání takových neduhů tradiční školy, jako je izolovanost a roztříštěnost poznatků, odtrženost od reality života, mechanické učení a ztrnulost školní práce. Tato metoda vyučování reaguje na takové nedostatky běžné školy, jako je nízká motivace žáků, odcizení zájmů žáků, pamětné či jednostranné kognitivní učení. Jednoznačně lze konstatovat, že pokud je projektové vyučování učiteli realizováno promyšleně a v součinnosti s ostatními prvky vyučování, stává se hodnotným doplněním a zkvalitněním výuky, neboť umožňuje prohlubovat kvalitu učení a vyučování. Učení se vlastní aktivitou umožňuje žákům snadněji, lépe a dlouhodoběji si poznatky zapamatovat. Projektová výuka rozvíjí myšlenkové struktury ve spojení s aktivní činností. Významným předpokladem projektové výuky je skutečnost, že nelze od sebe oddělit poznání a činnost. Společná činnost žáků je nejdůležitější prostředek k rozvoji dispozic jedince. Mělo by jít tedy o činnost, se kterou se žáci ztotožňují a kterou emocionálně prožívají. Projektové vyučování je mezi dětmi velmi oblíbené.. -- Abstrakt: Annotation(synopsis) In today´s pedagogical practice there is a huge range of pedagogical novelties which help the teachers to change and improve the school teaching. One of these ways how to change and cultivate the school teaching, especially from the inside of it, is project training method. Project training method is a method which seeks to overcome the negative sides of traditional teaching like isolation and fractionalsim of students´ knowledge, bookishness, learning by heart and stiffness of the school work. This teaching method reacts to the negative sides of traditional teaching, like low students´ motivation, detachment from students´ interest or memory and cognitive learning. We may say for sure that if the project training method is realised thoughtfully and used properly together with the other elements of school teaching, it becomes not only a worthy complement of the school teaching but also the enhancement of it as the project training method enables to deepen the quality of school teaching. Students gain much more while performing the activity and it enables them to remember the knowledge more easily, better and for a longer period of time. Project method training develops the students´ mind structures together with the activity. The condition of successful project teaching is the fact, that understanding and activity can not be seperated. The most important device used in project teaching is the students´cooperation which develops their abilities. Therefore we should use such an activity which students identify with and which they experience emotionally. Project training method is popular among the sudents as well.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    projektové vyučování. klíčové kompetence. Lužické hory (Česko a Německo). Rámcově vzdělávací program. klíčové kompetence. projektové vyučování. učení. poznání. projektová metoda. framework educational programme. key competences. project method training. learning. cognition. project method. bakalářské práce
    371.314.6. 37.03. (234.565). (430). (437.31-17). (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.