Počet záznamů: 1  

Muzikoterapie a její využití v hodinách hudební výchovy na 2. stupni základních škol

  1. Údaje o názvuMuzikoterapie a její využití v hodinách hudební výchovy na 2. stupni základních škol / Jana Šťastná
    Osobní jméno Šťastná, Jana, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis44 listů : ilustrace, noty
    PoznámkyVedoucí práce Eva Novotná. Oponent Andrea Moravcová
    AbstraktPředmětem této bakalářské práce je muzikoterapie v hodinách hudební výchovy. Práce se člení na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Zabývá se využitím muzikoterapeutických prvků ve výuce žáků druhého stupně základních škol. Teoretická část zahrnuje samostatný pojem muzikoterapie, pojednává o její historii, popisuje druhy a formy, představuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání z oblasti Kultura a umění - Hudební výchova. V teoretické části je rovněž rozebrána podoba hudební výchovy na 2. stupni základních škol. Druhá část práce neboli část praktická, je zaměřena na pět vypracovaných modulových hodin vyplněných hudebně pohybovými činnostmi nesoucími prvky muzikoterapie. Tyto pedagogické přípravy obsahují mimo jiné zábavné hry a jsou zpracovány specificky pro žáky druhého stupně základních škol. Cílem práce je stručné představení muzikoterapie, včetně jejího praktického zapojení ve školní výuce a přiblížení tohoto oboru neznalým čtenářům.
    The subject of this bachelor thesis is music therapy in music education classes. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical. It deals with the use of music therapy elements in the teaching of pupils of the second grade of primary schools. The theoretical part includes the definition of the term music therapy, discusses its history, describes types and forms, introduces Universal educational program for elementary education from the field of Culture and Art - Music Education. In the theoretical part the form of music education at the 2nd level of elementary schools is also analyzed. The second part of the thesis, the practical part, is focused on five elaborated module lessons filled with musical movement activities carrying elements of music therapy. These pedagogical preparations include, among other things, fun games and are designed specifically for second grade elementary school students. The aim of the thesis is a brief introduction to music therapy, including its practical usage in schools and introducing this topic to unfamiliar readers.
    Dal.odpovědnost Novotná, Eva (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Moravcová, Andrea (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra hudební výchovy (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla muzikoterapie * hudební výchova * učivo základních škol
    Předmět.hesla muzikoterapeut * hry * klient * školství * hudba * přípravy * music therapy * music therapist * game * client * education * music * preparations
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt78 - Hudba
    MDT615.851:78 * 78:37.016 * 373.3.016 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00190492
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 146823300714682sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.