Počet záznamů: 1  

Resilience školních speciálních pedagogů ve vztahu k riziku syndromu vyhoření

  1. DA 12593
    Jarošová, Kateřina, 1981-
    Resilience školních speciálních pedagogů ve vztahu k riziku syndromu vyhoření / Kateřina Jarošová. -- 2020. -- 79 listů : grafy. -- Vedoucí práce Jiří Škoda. -- Oponent Pavel Doulík. -- Abstrakt: Předložená diplomová práce se věnuje problematice tzv. syndromu vyhoření, který je častým jevem zejména u pomáhajících profesí. Konkrétně je věnována výskytu tohoto syndromu u školních speciálních pedagogů na základních školách v Praze. Teoretická část práce pojednává nejprve o pojmech stres a resilience osobnosti, posléze se věnuje samotnému syndromu vyhoření, jeho nejčastějším projevům, jednotlivým fázím tohoto syndromu, ale také možnostem prevence jeho vzniku. Následuje kapitola věnovaná nástrojům diagnostiky syndromu vyhoření, v níž jsou představeny dotazníky použité ve výzkumné části práce. Poslední kapitola teoretické části charakterizuje profesi školního speciálního pedagoga. Výzkumná část práce je věnována zmapování míry syndromu vyhoření v dílčích oblastech u školních speciálních pedagogů na pražských školách a jejímu porovnání s výsledky pro běžnou populaci. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky.. -- Abstrakt: The main topic of the following thesis is burnout syndrome, which is very common especially in helping professions. The helping profession selected for the research in this thesis is a special education needs teacher in an elementary school in Prague. Theoretical part of the thesis is focused on stress, resilience and burnout syndrome its symptoms, phases and prevention. This basic information is followed by the diagnostics of burnout syndrome including the characteristics of the questionnaires used in empirical part of the thesis. The last chapter of the theoretical part characterizes the profession of school special education needs teacher. The main goal of the empirical part of the thesis is to determine the rate of symptoms of burt-out syndrome in special education needs teachers in Prague and to compare the results with results commonly occurring within the population. The end of the thesis summarizes gained results.
    Škoda, Jiří, 1972-. Doulík, Pavel, 1977-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky a aplikovaných disciplín
    syndrom vyhoření. pomáhající profese. psychická bolest. speciální pedagogika. emocionální vyčerpání. depersonalizace. osobní uspokojení. resilience. stres. burnout syndrome. emocional exhaustion. depersonalisation. personal accomplishment. school special education needs teacher. diplomové práce
    613.62:616.89-008.44. 159.944.4. 364-4. 159.942.5. 376. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.