Počet záznamů: 1  

Autorská instalace ve fotografii

  1. Údaje o názvuAutorská instalace ve fotografii / Andrea Katonová
    Další variantní názvyAutorská instalace
    Osobní jméno Katonová, Andrea, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis54 listů : barevné ilustrace + 1 CD
    PoznámkyVedoucí práce Marian Beneš
    AbstraktHlavním tématem mé práce je vliv historických ikon fotografie na současnou tvorbu. Práce na svém začátku mapuje vznik a postupný rozvoj disciplíny fotografického zátiší. Výběr umělců v této práci není náhodný, ikony minulosti jsou vybrány tak, aby navazovali na současné autory, kteří se jimi inspirují. V prvních kapitolách je uveden stručně vznik fotografického zátiší a hlavní představitelé tohoto oboru 19. a 20. století. Kapitola rovněž popisuje vliv a přerod klasického malovaného zátiší k fotografickému. Text se dále zabývá úplným odproštěním od malířského vlivu a novými tendencemi v oblasti snímání zátiší. Druhá kapitola se zaobírá moderními tendencemi v zátiší a mimo jiné mapuje dopodrobna tvorbu Irwinga Penna a dále jeho vliv na současné umělce. Jsou zde podrobně rozebírány jak jeho jednotlivé fotografie, tak srovnání s konkrétní tvorbou současných autorů a převedení do praxe. Na Irvinga Penna je v této kapitole kladen největší důraz, jelikož je pro tuto práci stěžejní. Dále je zde blíže rozepsána tvorba Tima Walkera a rovněž příklady z praxe a současné tvorby. Třetí část zkoumá vliv surrealismu a dadaismu na současnou tvorbu. Představuje tvorbu surrealistických mistrů své doby včetně nových tendencí spojených s těmito výtvarnými směry. Čtvrtá kapitola detailně prozkoumává odvětví autorské instalace ve fotografii. Vede nás napříč tvorbou Sandy Skoglund či Thomase Demanda. Závěrečná část se věnuje shrnutí všech poznatků a přikládá nám možnosti řešení.
    The main theme of my final thesis is the influence of historical icons of photographs on contemporary art. At the beginning the work maps the development of photographic still life. The first chapters give us a brief introduction of photographic still life and the main representatives of this field of the 19th and 20th centuries. The chapter also describes the influence and transformation of classical painted still life into photography. The second chapter deals with modern tendencies in still life photography and maps Irwin Penny's detailed work and his influence on contemporary artists. His work is compared with the contemporary authors and the transfer into practice. Irving Penn is the most emphasized in this chapter because it is crucial to this work. The third part examines the influence of Surrealism and Dadaism on contemporary art. It represents the creation of surrealist masters of its time, including the new tendencies associated with these artistic trends. The fourth chapter examines the photo installation industry in detail. He runs us through the creation of Sandy Skoglund or Thomas Demanda. The final part deals with summarizing all the knowledge. The aim of this final thesis is to find the influences of these artists on contemporary art. Differences between their work and style compare to nowadays.
    Dal.odpovědnost Beneš, Marian, 1975- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Ateliér aplikovaná a reklamní fotografie (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla umělecká fotografie * umělecké náměty * zátiší
    Předmět.hesla kompozice * still life * set design
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt77 - Fotografie. Fotografické postupy
    MDT77.04 * 7.04 * 7.049.6 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00176404
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 89473300708947sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.