Počet záznamů: 1  

Využití klasifikačního systému NIC při edukaci o kojení

  1. DA 7088
    Klepschová, Anna, 1994-
    Využití klasifikačního systému NIC při edukaci o kojení / Anna Klepschová. -- 2016. -- 47 listů, 8 nečíslovaných listů příloh : barevné ilustrace, grafy. -- Vedoucí práce Jana Chrásková. -- Abstrakt: Bakalářská práce se věnuje tématu Využití klasifikačního systému NIC při edukaci o kojení z pohledu porodních asistentek, dětských sester a v rámci zpětné vazby také matek po porodu. V teoretické části se zabývám klasifikačním systémem NIC, edukací, kojením jeho výhodami a technikami. Praktická část je tvořena dvěma dotazníky, jeden z nich byl vyplněn sestrami z oddělení šestinedělí Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, druhý dotazník byl poskytnut matkám. K výzkumu bylo použito anonymní dotazníkové šetření. Z důvodu validace ošetřovatelských intervencí byl použit upravený Fehringův model validity ošetřovatelských intervencí Fehring Interventions Contect Validation (ICV). První soubor tvořilo 30 dětských sester a porodních asistentek expertek. Za experty byly považovány ty sestry, které získali alespoň 4 body dle modifikovaných Fehringových kritériích. Jednalo se celkem o 32 ošetřovatelských intervencí Asistence při kojení, zde byly pouze 4 intervence vyhodnoceny jako mírně významné. V souboru ošetřovatelských intervencí Poradenství při kojení bylo všech 31 intervencí vyhodnoceno jako intervence významné. Druhý soubor tvořilo 30 matek po porodu na oddělení šestinedělí. Po porovnání významnosti jednotlivých intervencí došlo k rozdílu pouze u dvou intervencí z celkového souboru.. -- Abstrakt: This bachelor thesis is focused on the topic of using NIC classification system in education about breastfeeding from the perspective of midwives, pediatric nurses, and also within the feedback of mothers after childbirth. The theoretical part deals with the classification system NIC, education, breastfeeding and its benefits and techniques. The practical part consists of two questionnaires, one of them was filled by nurses from the confinement department in Masaryk Hospital in Usti nad Labem, a second questionnaire was provided to mothers. The research used an anonymous questionnaire. Due validation of nursing interventions there was used a modified model of Fehring's validity of nursing interventions called Fehring Interventions contect Validation (ICV). The first group consisted of 30 pediatric nurses and midwives - specialists. Those nurses, who received at least 4 points by modified Fehring's criteria were considered as experts. In total, there were 32 nursing interventions help with breastfeeding, however, only four invertions were evaluated as moderately important. In the group of nursing interventions, Consulting during lactation were all 31 interventions assessed as significant intervention. The second group consisted of 30 women after childbirth on confinement department. After comparing the significance of individual interventions, there has been the difference in only two interventions of the total file.
    Chrásková, Jana, 1968-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ošetřovatelství a porodní asistence
    kojení. ablaktace (kojení). laktační poradenství. edukace. klasifikační systém NIC. clasification system NIC. education. breastfeeding. bakalářské práce
    618.63. 613.953. 615.851.4:613.953. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.