Počet záznamů: 1  

Integrace dětí z dětského domova do výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole

  1. Údaje o názvuIntegrace dětí z dětského domova do výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole / Lucie Strnadová
    Osobní jméno Strnadová, Lucie, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis99 listů
    PoznámkyVedoucí práce Pavel Doulík
    AbstraktHlavním cílem naší diplomové práce bylo zjistit míru integrace dětí z dětského domova do výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole. Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou prostřednictvím odborných zdrojů přiblíženy pojmy rodina, její typy a funkce. Dále pak pojem sanace rodiny a institucemi zabývající se sanací. V další kapitole si popíšeme ústavní výchovu a vybraná zařízení pro výkon ústavní výchovy. Poslední kapitolou teoretické části budou popsány mateřské školy, kde se také seznámíme s dítětem předškolního věku v náhradní ústavní péči. V praktické části je realizován výzkum, který porovnává dvě skupiny dětí předškolního věku, děti z úplných rodin a děti z dětského domova. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, zda se dětí z dětských domovů začleňují do kolektivu hůře a zda jsou citově vázanější na svou paní učitelku. K realizaci výzkumu byly použity metody případové studie, pozorování a krátký strukturovaný rozhovor. Rozhovor byl veden u dětí z úplných rodin s matkami a u dětí z dětského domova s vychovatelkami.
    The main goal of the master's thesis is to find out integration extension of children from children's home into educational process in kindergartens. This master's thesis is divided into two parts, theoretically and practical one. There is a closer description of notions as family, its kinds and functions through the medium of scientific literature in the theoretical part. Followed by notions as family redevelopment and institutions dealing with redevelopment. In next chapter, institutional education and chosen institutions handling institutional education are depictured. The very last chapter of theoretical part deals with kindergartens and preschoolers in substitutional institutional care. There is a research done in the practical part, which compares two groups of preschoolers - children from nuclear families and children from children's home. The goal of this research is to find out whether children from children's home incorporate into society with more difficulties and whether they are more emotionally connected to their teachers. Methods of case studies, observation and short structured interviews were used to realize the research. Children from nuclear families with their mothers and children from children's home with their governesses were interviewed.
    Dal.odpovědnost Doulík, Pavel, 1977- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla náhradní výchovná péče * dětské domovy * sanace rodiny
    Předmět.hesla rodina * mateřská škola * family * family redevelopment * institutional education * children's home * kindergartens
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb
    MDT364-782.4 * 364-54-053.2 * 364-787.24 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173129
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 58603300705860sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.