Počet záznamů: 1  

Integrace dětí z dětského domova do výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole

  1. DA 5860
    Strnadová, Lucie, 1991-
    Integrace dětí z dětského domova do výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole / Lucie Strnadová. -- 2015. -- 99 listů. -- Vedoucí práce Pavel Doulík. -- Abstrakt: Hlavním cílem naší diplomové práce bylo zjistit míru integrace dětí z dětského domova do výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole. Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou prostřednictvím odborných zdrojů přiblíženy pojmy rodina, její typy a funkce. Dále pak pojem sanace rodiny a institucemi zabývající se sanací. V další kapitole si popíšeme ústavní výchovu a vybraná zařízení pro výkon ústavní výchovy. Poslední kapitolou teoretické části budou popsány mateřské školy, kde se také seznámíme s dítětem předškolního věku v náhradní ústavní péči. V praktické části je realizován výzkum, který porovnává dvě skupiny dětí předškolního věku, děti z úplných rodin a děti z dětského domova. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, zda se dětí z dětských domovů začleňují do kolektivu hůře a zda jsou citově vázanější na svou paní učitelku. K realizaci výzkumu byly použity metody případové studie, pozorování a krátký strukturovaný rozhovor. Rozhovor byl veden u dětí z úplných rodin s matkami a u dětí z dětského domova s vychovatelkami.. -- Abstrakt: The main goal of the master's thesis is to find out integration extension of children from children's home into educational process in kindergartens. This master's thesis is divided into two parts, theoretically and practical one. There is a closer description of notions as family, its kinds and functions through the medium of scientific literature in the theoretical part. Followed by notions as family redevelopment and institutions dealing with redevelopment. In next chapter, institutional education and chosen institutions handling institutional education are depictured. The very last chapter of theoretical part deals with kindergartens and preschoolers in substitutional institutional care. There is a research done in the practical part, which compares two groups of preschoolers - children from nuclear families and children from children's home. The goal of this research is to find out whether children from children's home incorporate into society with more difficulties and whether they are more emotionally connected to their teachers. Methods of case studies, observation and short structured interviews were used to realize the research. Children from nuclear families with their mothers and children from children's home with their governesses were interviewed.
    Doulík, Pavel, 1977-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    náhradní výchovná péče. dětské domovy. sanace rodiny. rodina. mateřská škola. family. family redevelopment. institutional education. children's home. kindergartens. diplomové práce
    364-782.4. 364-54-053.2. 364-787.24. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.