Počet záznamů: 1  

Návrh obchodního modelu s virtuálními herními předměty a experimentální ověření na případové studii

  1. DA 14866
    Trejbal, Miroslav, 2000-
    Návrh obchodního modelu s virtuálními herními předměty a experimentální ověření na případové studii / Miroslav Trejbal. -- 2023. -- 138 listů, 2 nečíslované strany příloh : ilustrace, grafy. -- Vedoucí práce Libor Měsíček. -- Oponent Vojtěch Zíka. -- Abstrakt: Jednou z inovací navyšující zisk videoherním vývojářům jsou tzv. mikrotransakce uvnitř hry, za které si od hráčů účtují poplatky. Nejčastějším obsahem těchto mikrotransakcí jsou kosmetické úpravy základních prvků hry, tzv. skiny. Jednou z takových her je i Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) z roku 2012, která má živou ekonomiku s herními předměty, kde hráči mohou s předměty obchodovat, prodávat je za reálné peníze nebo ponechat jako virtuální aktivum. Cílem této práce je navrhnout obchodní model přeprodeje herních předmětů ze hry CS:GO s následným ověřením fungování v praxi. Dílčím cílem bude použití navrženého modelu k zhodnocení počátečního kapitálu o 5 % měsíčně po dobu 5 měsíců. Návrh obchodního modelu bude založen na literatuře a možnostech webových stránek třetích stran. K naplnění dílčího cíle bude použit experiment, kdy bude za úkol vložit reálné peníze a následně obchodovat pomocí virtuálních předmětů ze hry CS:GO na webových stránkách třetích stran. Zhodnocení stanovených měsíců experimentu bude v podobě hospodářského výsledku, který bude převeden zpět na reálné peníze. Práce bude sloužit k vytvoření a popisu inovativního přístupu budoucí podnikatelské aktivity ve videoherním odvětví a jako průvodce vnitřní ekonomikou hry CS:GO.. -- Abstrakt: One of the innovations increasing profits for video game developers is so-called in-game microtransactions, for which they charge players a fee. The most common content of these microtransactions are cosmetic modifications to the basic elements of the game, called skins. One such game is 2012's Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), which has a living in-game item economy where players can trade items, sell them for real money, or keep them as virtual assets. The aim of this thesis is to propose a business model for the resale of in-game items from CS:GO, followed by a verification of how it works in practice. A sub-objective will be to use the proposed model to appreciate the initial capital by 5% per month for 5 months. The proposed business model will be based on literature and the capabilities of third party websites. To meet the sub-objective, an experiment will be used to deposit real money and then trade using virtual items from the game CS:GO on a third party website. The evaluation of the set months of the experiment will be in the form of an economic result that will be converted back into real money. The thesis will serve to create and describe an innovative approach to future business activity in the video game industry and as a guide to the internal economics of CS:GO.
    Měsíček, Libor, jr.. Zíka, Vojtěch. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu
    videohry. elektronický obchod. virtuální svět. obchod. aktivum. prodej. virtual world. video games. business. asset. sales. bakalářské práce
    795:004.51. 658.849:004.738. 339:004.738. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.