Počet záznamů: 1  

Analýza strategií pedagogů při řešení agresivního projevu dítěte ve výchovných ústavech

  1. DA 14736
    Hančíková, Eva, 1982-
    Analýza strategií pedagogů při řešení agresivního projevu dítěte ve výchovných ústavech / Eva Hančíková. -- 2023. -- 69 listů. -- Oponent Zdeněk Svoboda. -- Vedoucí práce Arnošt Smolík. -- Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na problematiku potenciální aplikace strategických výchovných postupů pedagogů, a to při stupňovaném agresivním projevu dítěte se závažnou socializační odchylkou v prostředí výchovného ústavu. V rámci teoretických východisek práce jsou zahrnuta témata vztahující se ke zvolené problematice - ústavní a ochranná výchova, školská zařízení pro výkon nařízené ústavní výchovy, se zvláštní zřetelem na výchovné ústavy. Pozornost je věnována také problematice výchovy a převýchovy dítěte s poruchou chování, agresi a agresivitě jedince. Praktickou část tvoří výsledky vlastní kvantitativní empirické sondy, jejímž cílem bylo analyzovat připravenost vychovatelů z výchovných ústavů pro řešení situací s narůstající agresí dítěte. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a formulovaná doporučení jsou využitelná v praxi sociální pedagogiky i ostatních pedagogických disciplín a současně v edukační praxi výchovných ústavů.. -- Abstrakt: The bachelor thesis is focused on the issue of the potential application of strategic educational procedures of pedagogues, namely in the case of the escalated aggressive behavior of a child with a serious socialization deviation in the environment of an educational facility for children with behavioral disorder. Theoretical basis of the work includes topics related to the chosen issue - institutional and protective education, facilities for institutional and protective education, especially educational facilities for children with behavioral disorder. The empirical part consists of the results of our own quantitative research focused on analysis the readiness of pedagogical staff of an educational facility for children with behavioral disorder to deal with situations with increasing child aggression. The achieved results and formulated recommendations can be used in the practice of social pedagogy also of other pedagogical disciplines and at the same time in the educational practice of facilities for institutional and protective education.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Smolík, Arnošt. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    poruchy chování. dětská agresivita. náhradní výchovná péče. výchova. socializace. morální vývoj. agrese. porucha chování. bakalářské práce
    616.89-008.447. 616.89-008.444.9-053.2. 364-782.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.