Počet záznamů: 1  

Edukační proces jedinců s lehkým mentálním postižením v dětských domovech

  1. Údaje o názvuEdukační proces jedinců s lehkým mentálním postižením v dětských domovech / Anna Polanská
    Osobní jméno Polanská, Anna, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis59 listů
    PoznámkyOponent Arnošt Smolík. Vedoucí práce Barbora Lanková
    AbstraktHlavním cílem předkládané bakalářské práce bude charakterizovat výchovně vzdělávací proces jedinců s lehkým mentálním postižením v prostředí dětského domova. Teoretická východiska práce budou postavena na aktuálních poznatcích v oblasti problematiky výchovně vzdělávacího procesu  jedinců s lehkým mentálním postižením v prostředí dětského domova. Dále se bude zabývat úlohou vychovatelů v těchto zařízeních, zejména pak jejich profesními a osobnostními kompetencemi. Empirická část práce bude založena na kvalitativním výzkumu, který bude proveden pomocí strukturovaný rozhovorů s vychovateli v dětských domovech a jejich vyhodnocení bude realizováno za využití prvků otevřeného a axiálního kódování. Na základě získaných výsledků bude charakterizován daný výchovně vzdělávací proces a budou stanoveny možné kroky k jeho optimalizaci.
    The bachelor's thesis is focused on the problematics of education of individuals with mild mental disabilities in the environment of a children's homes. In the theoretical part of this thesis the reader is acquainted with the characterization of institutional education and the individual facilities that provide it.  Detailed attention is paid to children's homes and the educational process that takes place in these facilities. The work focuses on the participation of individuals with mild mental disabilities in this proces, characterizes them and describes their specific needs. Also deals with educators in children's homes, especially their professional and personal competencies. The empirical part of the work will be based on qualitative research, which will be carried out by the method of structured interview and qualitative research and uses open and axial coding methods to evaluate it. The aim of the work will be to reveal the importance in the education of an individual with mild mental disabilities in the environment of a children's home, also the aim is to find out how the participation of these children in the children's home affects the function of the facilities. In the conclusion section of this thesis,  and possible solutions will be proposed in order to optimize this situation.
    Dal.odpovědnost Smolík, Arnošt (oponent)
    Lanková, Barbora (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum pro sociální inovace a inkluzi ve vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla integrovaná výchova a vzdělávání * speciální pedagogika * náhradní výchovná péče * dětské domovy
    Předmět.hesla lehké mentální postižení * edukace * vychovatel * kompetence * children's home * mild mental disability * education * educator * competences
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.043.2 * 376 * 364-782.4 * 364-54-053.2 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00188312
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 138453300713845sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.