Počet záznamů: 1  

Formy a metody práce s prozaickým textem v současné české škole: analýza vyučovacích hodin

  1. Údaje o názvuFormy a metody práce s prozaickým textem v současné české škole: analýza vyučovacích hodin / Lenka Fialová
    Osobní jméno Fialová, Lenka, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis92 listů + 1 CD
    PoznámkyVedoucí práce Václav Jindráček. Oponent Jiřina Růžičková
    AbstraktDiplomová práce s názvem Formy a metody práce s prozaickým textem v současné české škole: analýza vyučovacích hodin je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou představeny provedené výzkumy, které se zaměřují na oblast výuky literatury v českých školách. Dále se v teoretické části nachází přehled metod, které si může učitel při práci s prozaickým textem zvolit, a jsou uvedeny determinanty, které volbu metody ovlivňují. V praktické části popisujeme provedený výzkum. V něm jsme analyzovali, jakými formami a metodami pracují učitelé s prozaickými texty a jaké aspekty díla akcentují při didaktické interpretaci. Je představen výzkumný problém, výzkumné otázky, volba vzorku a metodologie. Jsou popsány výsledky výzkumu a jsou porovnány s dříve provedenými výzkumy.
    This diploma thesis titled Forms and Methods of Working with a Prosaic Text in a Contemporary Czech School: Analysis of Lessons is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part defines the basic terms as coined by the general didactics. The given part also presents the research focused on literature teaching which had been previously carried out in the Czech educational environment. The theoretical part also enlists and explores an overview of the methods possible to use while working with the prosaic text and mentions the determinants influencing the choice of the method. The practical part, on the other hand, describes the carried out research, which analyses how the teachers work with the forms and methods and which they use while working with the prosaic texts and which aspects of the work of art they accentuate in their didactic interpretation. The practical part also introduces the hypothesis, research questions, the criteria of sample choice and the methodology. The given part also describes the results and compares it to the previous research.
    Dal.odpovědnost Jindráček, Václav (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Růžičková, Jiřina (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla literární výchova * předmětová didaktika * vyučovací metody
    Předmět.hesla gymnázium * didactics of literature * teaching methods * grammar school * literacy * teaching literature
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
    MDT37.016.026 * 82:37.016 * 37.091.3 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182356
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 126123300712612sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.