Počet záznamů: 1  

Statistické metody používané na vybrané střední škole

  1. S-BP 5150
    Kozák, Petr, 1973-
    Statistické metody používané na vybrané střední škole [rukopis] / Petr Kozák. -- 2011. -- 40 l., [0] l. příl. : grafy, tab. -- Lic. smlouva. -- Abstrakt: Cílem této práce je demonstrovat možnosti zpracování a analýzy statistických veličin za účelem poskytnutí výsledků využitelných pro další rozvoj středních škol. Při použití vhodných nástrojů a správné interpretaci mohou získané výsledky pomoci škole zhodnotit, jakým směrem se ubírá, jaký je její vnitřní rozvojový potenciál a jakým způsobem může dosáhnout lepších výsledků. Teoretická část práce je zaměřena na popis statistických veličin a statistických deskriptivních metod využitelných při autoevaluaci školy, popisuje informační zdroje, metody sběru dat a sledované jevy, které jsou při autoevaluaci hodnoceny. Praktická část práce je zaměřena na využití statisticko-analytického postupu pro řešení konkrétního problému na vybrané střední škole. Cílem praktické části je nalezení a aplikace postupu pro stanovení minimální výše relativní míry absence, při jejímž překročení by byl žák povinen konat komisionální postupovou zkoušku z daného předmětu. Součástí praktické části je hodnocení výsledků analyzovaných údajů o absenci a prospěchu žáků a vysvětlení možných přínosů a nevýhod využití komisionální postupové zkoušky ke snížení absence.. -- Abstrakt: The aim of this work is to demonstrate the possibility of processing and analysing statistical quantities in order to provide usable results for further development of secondary schools. The obtained results can help the school to assess in what direction to proceed, what its internal development potential is and how it can achieve better results when using appropriate implements and proper interpretations. The theoretical part focuses on the description of statistical quantities and methods of descriptive statistics usable for school self-evaluation, it describes the information sources, data collection methods and the observed phenomena which are appraised in self-evaluation. The practical part is focused on using statistical and analytical procedure to solve a particular problem in a selected secondary school. The aim of this practical part is to find and to apply a procedure to determine the minimum amount of relative rate of absence, at which point the student would be required to take a progressive examination of the subject by a board. A piece of the practical part is the assessment of the analyzed data results in absence and marks of students and a explanation of potential benefits and drawbacks of the use of a progressive examination of the subject by a board to reduce absences.
    Hrach, Karel, 1968-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomiky podniku
    statistické metody. střední školy. regresní modely. rozvoj školy. chí-kvadrát test nezávislosti. analýza statistických veličin. autoevaluace. relativní míra absence. komisionální zkouška. statistical methods. secondary school. development of school. chi-square test for independence. regression models. analysing statistical quantities. self-evaluation. relative rate of absence. progressive examination. bakalářské práce
    519.233.5. 373.5/.6+377.1/.3. 519.23/.24. 311.1/.2. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.