Počet záznamů: 1  

Nejčastější aspekty v komunikaci ředitelů škol s pedagogy

  1. Údaje o názvuNejčastější aspekty v komunikaci ředitelů škol s pedagogy [rukopis] / Zdena Tomagová
    Osobní jméno Tomagová, Zdena, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2009
    Fyz.popis72 l. : [3] l. příl. : il.
    PoznámkyVed. práce Iva Wedlichová
    AbstraktPojem manažer je v naší společnosti poměrně mladý a specifika práce různých manažerských pozic se liší. Ve školství se pojem manažer objevuje v souvislosti s funkcí ředitele školy. Nakolik je ředitel fundovaným manažerem nebo dokonce leaderem, je otázka komplexního pohledu na jeho práci. Součástí jeho práce je plánování, organizování, kontrolování, personalistika apod. Právě oblast personálních vztahů je jedním z možných ukazatelů manažerské profesionality. Tato práce má ukázat, jaká specifika má komunikace ředitelů škol s pedagogy. Zda jsou manažeři škol schopni profesionální leaderovské komunikace. Teoretická část je shrnutím teorie komunikace včetně specifických znaků profesionální komunikace a základních komunikačních chyb a to jak z pohledu psychologie, tak z pohledu managementu. Výzkum je zaměřen na ověření profesionality ředitelů v oblasti komunikace a to z pohledu pedagogů. Práce by měla být možným pomocníkem začínajícím ředitelům škol. Ukázat, v čem vidí pedagogové základní pozitiva a negativa jejich komunikace.
    A manager is a term quite new in our society and particular work at various manager positions differ. In education, the term manager appears in connection with a function of the school principal. To what extent is the school principal a qualified manager or even a leader is the question of complex view of his or her work. Among the parts of his work are planning, organization, supervising, human resources etc. Exactly, the field of personnel relationships is one of the possible indicators of manager's professionalism. This study should show the particularities of communication between school principals and teachers, whether the school managers are able to maintain professional communication of the leader. Theoretical part is the summary of the theory of communication including specific attributes of professional communication and basic communication flaws from the point of view of psychology as well as management. Research part is focused on verification of school principal's professionalism in the field of communication from the point of view of pedagogues. This study should help school principals who are just beginning in their jobs and show the basic positive and negative side of communication from the point of view of pedagogues.
    Dal.odpovědnost Wedlichová, Iva, 1962- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla komunikace (sdělování) * komunikační dovednosti * management školy * ředitelé škol * učitelé
    Předmět.hesla leader * manažer * komunikace * pozorování * naslouchání * dotazování * zpětná vazba * empatie * komunikační bariéry * konflikt * kritika * transakce * raport * kongruence * konzistentnost * otevřenost * respekt * leader * manager * communications * observation * listening * questioning * feedback * empathy * communication barriers * conflict * criticism * transaction * raport * congruence * consistency * openness and respect
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt316.4/.7 - Sociální interakce
    MDT316.77:81'42 * 316.77 * 371.1 * 371.111 * 37.011.3-051 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00066273
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    P-DP 156583149955658sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.