Počet záznamů: 1  

Příčiny ztrát dodavatelů ve společnosti na B-to-B trhu

  1. DA 11161
    Buriánová, Dominika, 1996-
    Příčiny ztrát dodavatelů ve společnosti na B-to-B trhu / Dominika Buriánová. -- 2019. -- 40 stran : grafy. -- Vedoucí práce Lucie Povolná. -- Oponent Michael Fanta. -- Abstrakt: Cílem práce je zjistit, z jakých důvodů společnost na B2B trhu ztrácí dodavatele a navrhnout opatření na zlepšení komunikace, aby díky tomu předešla ztrátám. Základem pro výzkum jsou informace o dodavatelích z databáze firmy Stroje a příslušenství HORÁK, s.r.o. Pomocí chí-kvadrát testu nezávislosti jsou zjištěny informace o závislosti mezi kategoriemi nejpravděpodobnějších příčin ztrát a kategoriemi dle délky spolupráce. Dále je použit chí kvadrát test dobré shody ke zjištění předpokládaného rozdělení dat v jednotlivých skupinách dle délky vztahu a počtem ztrát. Závislost mezi příčinami ztrát dodavatelů a délkou vztahu s dodavateli nebyla potvrzena. Výsledky ukázaly, že příčiny ztrát se od předpokládaného rozdělení neliší v kategorii do 2 let a 2 - 5 let, v kategorii 5 a více let se příčiny ztrát liší, protože předpokládané rozdělení dodavatelů v kategorii 5 a více let bylo vyšší než skutečné rozdělení dodavatelů. Byla navržena opatření na zlepšení vzájemné komunikace a vztahu mezi dodavatelem a společností. Použitá metodika hodnocení a návrhy na zlepšení komunikace jsou přínosná pro firmy ve stejném odvětví na B2B trhu, které nechtějí přicházet o spolupráci se spolehlivými dodavateli.. -- Abstrakt: The aim of the thesis is to find out why a company on B2B market loses suppliers and to propose measures to improve communication to prevent losses. The basis for our research are informations about suppliers from the company Stroje a příslušenství HORÁK, s.r.o database. By using chi-quadrate test of independence, we can detect information concerning the dependence between categories of the most likely causes of losses and categories according to the length of cooperation. Then the chi-quadrate test of good agreement is used to determine the expected distribution of data in individual groups according to the length of the relationship and the number of losses. The results show that the dependence between the causes of supplier losses and the length of the supplier relationship has not been confirmed. The results showed that the causes of losses do not differ from the expected distribution in the category up to 2 years and 2-5 years, in the category of 5 years or more the causes of the losses differ because the expected distribution of suppliers in the category of 5 or more years was higher than the actual distribution of suppliers. Measures have been proposed to improve mutual communication and the relationship between supplier and company. The proposed methodology used and suggestions for improving communication are beneficial for companies in the same industry in the B2B market, who do not want to lose cooperation with reliable suppliers.
    Povolná, Lucie. Fanta, Michael. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu
    marketingová komunikace. řízení vztahů se zákazníky. ztráta dodavatelů. vztahy s dodavateli. loss of suppliers. communication. relationship management. relations with suppliers. customer relations. bakalářské práce
    658.8:316.77. 005.346. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.