Počet záznamů: 1  

Dovednosti talentovaných žáků a běžné žákovské populace v práci se školním atlasem

  1. DA 10587
    Lišková, Simona, 1991-
    Dovednosti talentovaných žáků a běžné žákovské populace v práci se školním atlasem = Skills of gifted pupils and standard pupils' population in work with school atlas / Simona Lišková. -- 2018. -- 81 listů : grafy. -- Vedoucí práce Silvie Kučerová. -- Oponent Petr Trahorsch. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá dovednostmi práce se školním atlasem u talentovaných žáků v porovnání s běžnou žákovskou populací. Za talentované žáky jsou v této práci považováni ti žáci, kteří se zúčastnili celostátního kola Zeměpisné olympiády v letech 2012 až 2017. V obecné části této práce byly vymezeny a klasifikovány dovednosti, geografické dovednosti a mapové dovednosti. Dále byl věnován prostor i charakteristice Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů, charakteristice talentovaného žáka a soutěži Zeměpisná olympiáda. Tato práce obsahuje také analýzu a klasifikaci úloh zaměřených na práci se školním atlasem z celostátních kol Zeměpisné olympiády v letech 2012 až 2017 podle Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů. V druhé části této práce bylo provedeno empirické šetření mezi žáky 8. a 9. tříd dvou základních škol. Žákům byl předložen test, který byl složen ze čtyř zjednodušených úloh, které byly vybrány z testů z celostátních kol Zeměpisné olympiády v letech 2012 až 2017. Úlohy byly vybrány z té části olympiády, která se zaměřuje na práci se školním atlasem. Při testování žáků bylo také provedeno pozorování, jehož cílem bylo zjistit, jaké problémy při vypracování úloh se u žáků vyskytují. Následně bylo provedeno porovnání mezi talentovanými žáky (účastnící celostátního kola ZO) a běžnou žákovskou populací.. -- Abstrakt: The dissertation deals with talented pupils' skills with school books of maps in comparison with other pupils' skills. Talented pupils in this dissertation are those pupils who participated in nationwide competition in geography from 2012 until 2017. In general section of the dissertation pupils' skills, geographical skills and maps skills were defined and classified. In addition attention was paid to attribute Bloom's taxonomy of educational targets, talented pupil's features and competition in geography. The dissertation also includes analysis and assessment of tasks specialized in work with school books of maps in nationwide competition in geography from 2012 until 2017 according to Bloom's taxonomy of educational targets. In another section of the dissertation field research was carried out. This research was focused on pupils at 8th and 9th grades at two primary schools. Pupils did test, which contained four simplified tasks from nationwide competition in geography from 2012 until 2017. Those tasks were chosen from the part of the competition which is aimed to work with school book of maps. Within research watching was done. The aim of the watching was to find out pupils' problem with doing the tasks. Afterwards was drawn a comparison between talented pupils [participants of nationwide competition] and other pupils.
    Kučerová, Silvie, 1982-. Trahorsch, Petr. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra geografie
    zeměpis. geografie. kartografie. mapové dovednosti. mapa. atlas. zeměpisná olympiáda. Bloomova taxonomie. geography. maps skills. cartography. map. book of maps. competition in geography. Bloom's taxonomy. diplomové práce
    91. 528.9. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.