Počet záznamů: 1
Intervenční strategie pro řešení problémového chování u žáků základní školy
Údaje o názvu Intervenční strategie pro řešení problémového chování u žáků základní školy / Helena Henzlová Osobní jméno Henzlová, Helena, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 97 listů : grafy Poznámky Oponent Arnošt Smolík. Vedoucí práce Jan Hábl Abstrakt Diplomová práce se specializuje na popis fenoménu problémového chování u žáků základních škol. Cíl práce je zaměřen na postoje pedagogických pracovníků v oblasti problémového chování u žáků ZŠ, na strategie a přístupy k řešení tohoto chování. Teoretická část je orientována na vysvětlení základních pojmů jako jsou problémové a rizikové chování, příčiny, faktory a projevy problémového chování, nekázeň, etiketizace žáka. Dále se podrobně věnujeme oblasti metod a strategií v intervenčním působení na žáka s projevy problémového chování a zaměřujeme se na roli školského poradenského pracoviště v této oblasti. Praktická část práce je postavena na deskriptivně koncipovaném kvantitativním výzkumu, který je realizován na základě dotazníkového šetření mezi pedagogickými pracovníky základních škol. Zkoumá spektrum a efektivnost využívaných metod a strategií při práci s problémovým žákem a postoje pedagogů k hledání řešení problémového chování. The diploma thesis is specialized in describing phenomenon of problematic behavior at elementary schools pupil. The aim of the thesis is focused on the attitudes of pedagogical staff in problematic behavior at elementary school pupils, on strategies and approaches to problem solving. The theoretical part is focused on explanation of basic concepts such as problematic and risky behavior, reasons, factors and manifestations of problem behavior, indiscipline, pupil ethics. We also dedicate to the areas of methods and strategies in interventional effects for pupils with problematic behavior and focus on the role of the school counseling center in this area. The practical part of the thesis is based on descriptive quantitative research, which is implemented on the basis of a questionnaire survey among teachers of elementary schools. It examines the spectrum and effectiveness of used methods and strategies when working with a problem student and attitudes of educators to find solutions to problem behavior. Dal.odpovědnost Smolík, Arnošt (oponent)
Hábl, Jan, 1975- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla rizikové chování * sociálně ohrožené skupiny * sociální pedagogika Předmět.hesla problémové chování * problémový žák * školské poradenské pracoviště * problem behavior * risky behavior * problem student * school counseling workplace Forma, žánr diplomové práce Konspekt 316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace MDT 316.624 * 316.344.7 * 37.013.42 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178164 Druh dok. Vysokoškolské práce 
Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 9364 3300709364 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1