Počet záznamů: 1  

Keramická hlína a její kreativní využití na 1. stupni základní školy praktické

  1. P-DP 16310
    Tomášková, Simona, 1978-
    Keramická hlína a její kreativní využití na 1. stupni základní školy praktické [rukopis] / Simona Tomášková. -- 2010. -- 100 l. : [7] l. příl. : il. + 1 CD-ROM, 1 katalog. -- Ved. práce Ivonne Chládková. -- Abstrakt: Magisterská práce se zabývala teoreticky i prakticky využitím keramické hlíny ve výuce výtvarné výchovy u žáků na 1. stupni základní školy praktické a vycházela ze současného stavu dané problematiky. Jejím cílem bylo zmapovat způsoby přístupu k fenoménu práce s keramikou v prostředí 1. stupně základních škol praktických v Ústeckém kraji. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování literárních pramenů popisovala vybrané poznatky z výtvarné výchovy, pedagogiky, speciální pedagogiky, vývojové psychologie a technologie keramiky a objasnila obecný význam využití keramické hlíny ve výtvarné výchovně u dětí mladšího školního věku. Praktická část obsahovala analýzu, sumarizaci a následnou interpretaci dotazníkového šetření v konfrontaci s několika nestandardními rozhovory. Celá tato část srovnávala začlení práce s keramickou hlínou do školních vzdělávacích programů a přístupy pedagogů v rámci předmětu výtvarné výchovy v oblasti práce s keramickou hlínou u žáků 1. stupně základních škol praktických. Výsledky ukazovaly, že práce s keramickou hlínou jako oblast výtvarné činnosti je z hlediska metodiky práce z velké míry opomíjena a přístupy pedagogů k tvorbě z keramické hlíny na jednotlivých školách jsou zcela rozdílné.. -- Abstrakt: Summary This Masters thesis dissertated theoretically and practically about usage of ceramic clay in creative education of children on the first grade of primary school for students with special needs. The project was based on the current state of the issue. Its aim was to chart the ways of approach to the phenomenon of working with ceramic clay in the enviroment of the first grade of primary schools for students with special needs in the Ústecký region. The work is divided into two major areas. The first part is dedicated to the theory. It is based on a compilation of literary sources and it described selected findings from creative education, pedagogy, special pedagogy, development psychology and technology of ceramics. The work clarified the general importance of using ceramic clay in creative education for children in younger school age. The practical part contained analysis, summarization and subsequent interpretation of the questionnaire survey in confrontation with several non-standard interviews. All this part compared integration of work with ceramic clay to the school educational program and teacher attitudes in framework of creative education in area of work with ceramic clay on the first grade of primary school for children with special needs. The results evinced that working with ceramic clay as the framework of creative education is largely neglected in terms of methodology and approaches of teachers are completely different at each of schools.
    Chládková, Yvonne, 1941-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    výtvarná výchova. děti s mentálním postižením. speciální školy. keramika. základní škola. keramická hlína. výtvarnná výchova. metodika. přístup. primary school. ceramic clay. creative education. methodology. approach. diplomové práce
    72/76:37.016. 316.344.6-056.36-053.2. 376.1. 738. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.