Počet záznamů: 1  

Společenská odpovědnost firem

  1. S-DIP 713
    Martinčová, Zdeňka, 1983-
    Společenská odpovědnost firem [rukopis] = Corporate social responsibility / Zdeňka Martinčová. -- 2008. -- 65 l., 12 l. příl. : il., tabulky. -- Lic. smlouva. -- Abstrakt: Práce se zabývá společenskou odpovědností firem. Cílem je podat ucelený přehled o této problematice a poukázat na její význam v dnešním globalizovaném světě. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola vysvětluje pojem "společenská odpovědnost``, popisuje její vývoj, vymezuje hlavní přínosy společenské odpovědnosti a je zde uvedena i kritika tohoto konceptu. Druhá kapitola je zaměřena na jednotlivé oblasti společenské odpovědnosti - na firemní filantropii, na teorii participujících skupin (stakeholders) i na odpovědnost v oblasti životního prostředí. Třetí kapitola se zabývá implementací společenské odpovědnosti v podniku. Závěr kapitoly je věnován měření a reportování odpovědného podnikání. Současným stavem společenské odpovědnosti ve světě i u nás se zabývá čtvrtá kapitola. Postoj českých podniků k odpovědnému podnikání je demonstrován na dvou u nás provedených průzkumech. Zde lze nalézt i charakteristiku organizací, které u nás společenskou odpovědnost podporují. V poslední kapitole je na třech vybraných odpovědných firmách ukázáno, jak lze být v této oblasti úspěšným podnikatelem. Výsledkem práce je několik důležitých zjištění. Společenskou odpovědnost je u nás nutné dále podporovat, snažit se zvyšovat povědomí a zájem o toto téma, protože je nejen přínosná pro společnost jako celek, ale i samotné firmě zajišťuje dlouhodobou konkurenceschopnost a řadu dalších výhod.. -- Abstrakt: The work deals with corporate social responsibility. The goal of work is make a comprehensive survey about this problems and refer to its sense in present globalizated world. The work has five chapters. The first chapter define the world meaning "corporate social responsibility``, describes its development, characterizes main benefits of corporate social responsibility and we can find here critique of this concept too. The second chapter is bented on individual spheres of corporate social responsibility - on company philanthrophy, stakeholders and on responsibility in sphere of environment. The third chapter deals with implementation of corporate social responsibility. The end of chapter is paid to measuring and reporting of corporate social responsibility. The fourth chapter deals with the present state of corporate social responsibility in the world and in Czech Republic too. The attitude of czech companies towards corporate social responsibility is demonstrated on two researches. In this chapter is characterization of organizations, which encourage corporate social responsibility in Czech Republic too. The last chapter is paid to three successful responsible firms. The results of work are several important inquests. It is necessary to support corporate social responsibility in Czech Republic, to increase consciousness and interest in this theme, because corporate social responsibility has benefits not only for community as a whole, but it has benefits for firm too. Corporate social responsibility provides long-time competitive advantage to firm and many other advantages.
    Brázda, Petr. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie
    firmy. společenská odpovědnost firem. firemní filantropie. stakeholders. manažerská etika. corporate. social. responsibility. diplomové práce
    005.3. 17:658. 005.71. 334.72

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.