Počet záznamů: 1  

Strategie pedagogických pracovníků uplatňované v práci s dětmi ohroženými sociálním vyloučením

  1. P-DP 14551
    Schönerová, Jitka, 1962-
    Strategie pedagogických pracovníků uplatňované v práci s dětmi ohroženými sociálním vyloučením [rukopis] / Jitka Schönerová. -- 2008. -- 103 l. : il., portréty + 1 CD. -- Obsahuje grafy. -- Abstrakt: Resumé Diplomová práce je zaměřena na strategie pedagogických pracovníků při práci s dětmi ze sociálně vyloučených lokalit. Zabývá se analyzováním schopností pedagogů identifikovat kořeny školní neúspěšnosti dětí ze sociálně vyloučených lokalit, s ohledem na schopnost navržení adekvátních mechanismů pedagogické podpory. Současně identifikuje vztah mezi přisuzovanou etnicitou neúspěšného dítěte a volbou metod a prostředků sociálně-pedagogické intervence. V návaznosti na provedený výzkum, v rámci práce samé, byla zjištěna značná míra neinformovanosti pedagogických pracovníků ve vztahu k výchově, socializaci i k běžným životním podmínkám dětí ze sociálně vyloučených lokalit. Výzkum byl prováděn prostřednictvím dotazníkového šetření, mezi pedagogickými pracovníky v okrese Teplice. Aplikační část práce potvrdila, že pedagogičtí pracovníci postupují tak, že při volbě vzdělávacích a výchovných metod, v případě, že pracují s dětmi ze sociálně vyloučených lokalit, jimž sami přisuzují příslušnost k minoritní národnosti, volí nejednodušší řešení a spíše jednají neprofesionálně a převádí problematiku na jiné články vzdělávacího systému. -- Abstrakt: Summary The thesis is focused for pedagogical philosophy about work with children from the social exclusion localities. The thesis analyses educational workers skills on the field of identification the school fruitfulness children who are from the social exclusion localities. It gives answers about appropriate actions for options pedagogical support gadgetries. At the thesis are identification relationship between ethnic minority attribute of failure children and selected methods, instruments social-education interventions. The research has shown a greatly lack of information by pedagogical workers at reference to educations, socialization and normal living conditions of these children. The investigation was effected by question-form examination among pedagogical workers at district of Teplice. The applied part verify that pedagogical workers opt for, at cooperation with children from social cxclusion localities, simplest solutions. The unprofessional conduct by pedagogs and problem´s delegated to another pedagogical workers is due to unknowing socialculture environment where children living. Problem is in attributed to involved to inadaptable ethnic minority too. On this ethnic minority pedagogs watch at to beneath in intelligence people.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    sociální vyloučení - etnické vztahy - Teplice (Česko). Romové - etnické vztahy - Teplice (Česko). učitelé základních škol - etnické vztahy - Teplice (Česko). etnicita. pedagogická podpora. sociálně vyloučené lokality. sociální integrace sociální vyloučení. vzdělávání romských dětí. The Ethnic Origin. The Pedagogical Support. The Social Exclusion Locality. The Social Integration. The Social Segregation. Exclusion. The Education Of Gipsy Children. diplomové práce
    (437.315). 364.624.4. (=214.58). 373.3.011.3-051. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.